[AR] [LO] longeren met bijzetteugels of met stiek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

[LO] longeren met bijzetteugels of met stiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:04

wat is het beste om mee te longeren, bijzetteugels of stieken? met name voor een jong paardje

Mocca

Re: [LO] longeren met bijzetteugels of met stiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:57

Ehm, wat is stieken? Nog nooit van gehoord nl.

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:21

wij longeren mijn groene paardje af en toe met elastiek. Ik vind dit een wat vriendelijkere methode dan de bijzetteugels. Vooral bij een jong paard lijkt het me belangrijk dat hij er lol in houdt.
Maar mijn ervaring met het elastiek is dat je deze niet elke dag moet gebruiken. Mijn paardje gaat er dan namenlijk van op de kop lopen. En dan nog de manier van gebruiken: Sommigen maken het elastiek vast aan het zadel, ik vind het fijner om het tussen zijn benen door aan de singel temaken. zo heeft hij nog iets meer vrijheid.
groetjes...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:46

okee, bedankt. als je het tussen zijn benen door vastmaakt gaat hij toch oko meer zijn rug gebruiken?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:20

Ik gebruik zelf een elastiek, ik vindt het iets fijner en prettiger werken, nu kan ik hem steeds losser doen zodat ik de ontspanning kan zien en uiteindelijk zelf een beetje komt met WAT druk op het bit, ik maak het afwisselend vast, de ene keer onder en de andere keer weer aan de zijkant..