[AR] [VD] vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

[VD] vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 22:08

Ik lees vaak dingen over vrijheidsdressuur ,join ups enzovoort.Sommige dingen die ik lees lijken me handig en een normale paardvriendelijke manier op respect en een band te krijgen.Maar ik weet niet of het veilig is om dit zelf door middel van boekjes en sites enzo uit te proberen.Zeker niet omdat ik een vrij dominante hengst heb.Wat vinden jullie kan het geen kwaad of moet je echt een curses nemen?

LadyMadonna

Re: [VD] vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:35

Euhm, vrijheidsdressuur en een join up zijn 2 dingen die prima samen gaan, maar niks met elkaar te maken hebben.
Een join up is een vorm van Natural Horsemanship, vrijheidsdressuur is je paard "kunstjes" leren als buigen, liggen, spaanse pas, etc etc.

Dus wat wil je nu precies?

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 22:38

Ik bedoel eigelijk alles uit het zadel Natural Horsemanship pharelli vrijheidsdressuur het is allemaal anders maar het blijft allemaal op hetzelfde neer komen je paard moet heel veel respect voor je hebben.Dit lijkt me best gevaarlijk met een hengst.Eeen merrie zal niet zo snel moeilijk doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:42

Ik begrijp op zich wat je bedoelt. Ik doe nu af en toe wat grondwerk met een 2 jarige hengst, en ik hou altijd in mijn achterhoofd dat het een hengst is als ik voor hem uit loop. Hij is absoluut niet dominant, maar wel speels, en het is nog nooit gebeurt, maar jeetje, hij zal ineens speels in je nek springen....
Toch denk ik dat als je het goed aan pakt, je met een hengst geen problemen moet hebben, want ook een hengst dient jou personal space (ruimte om jou heen waar hij niet in mag komen) te respecteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:06

Ik doe ook NH en VD met hengsten kan geen kwaad

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:58