[AR] [NH] Natuurlijk paardhouden van Jo Bird

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

[NH] Natuurlijk paardhouden van Jo Bird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:44

Heeft iemand dit boek? En wat vind je ervan? En hoe duur was het toen jij het kocht?

Ik wil dit boek namelijk gaan kopen via internet, maar ik wil eerst weten of het wat is. Op die site kost hij namelijk 24 euro 95 (exclusief verzendkosten) en dat is toch wel wat geld.

Even voor de zekerheid; dit is de voorkant van het boek:
Afbeelding

Javayo

Re: [NH] Natuurlijk paardhouden van Jo Bird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:03

Hoi, ik heb dit boek in de boekhandel gekocht, eveneens voor 24,95. Het is inderdaad een prijzig boek, maar veel vergelijkbare boeken liggen in die prijsklasse, helaas...

Dit is één van de enigste paardenboeken (en ik heb een aardige rij staan Bloos) die ik helemaal van voor tot achter gelezen heb. Ik vind het een heel prettig geschreven boek, met veel nuttige info, sommige dingen (zoals de ideale indeling van stal, erf en weide) zijn helaas alleen toepasbaar als je in de gelukkige situatie verkeert dat je je eigen stal hebt. maar ik heb er al aardig wat interessante dingen uitgepikt, terwijl mijn paard op een manege stond.

Ik kan hem je echt aanraden, want ik vond hem zijn prijs dubbel en dwars waard!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 14:34

Oke, bedankt!
Ik ga hem nu ook kopen! Haha!

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:30

ik heb het boek ook en ik vind het een heel interessant boek heb hem ook helemaal gelezen integenstelling tot andere boeken!
echt de moeite waart!!!!

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:19

hm vond hem zwaar tegenvallen. Als fanatiek Parellier werd ik getrokken doordat er stond dat pat parelli had meegewerkt. Afijn, heb er weinig van gemerkt. Verder vond ik de titel behoorlijk misleidend.
Als je een boek "natuurlijk paard houden" noemt kunt je toch verwachten dat het gaat over:
- wat er in een wei moet staan
- hoe groot de wei moet zijn
- natuurlijk bekappen
- natural horsemanship
- natuurlijke voeding
- waarom geen dekens, etc

En wat lees je:
- welke bitten er zijn,
- welke hoefijzers,
- allerlei soorten voer en supplementen,
- hoe groot een stal moet zijn,
- wanneer je welk deken moet gebruiken

Een prima boek zou het zijn als er geen "natuurlijk" in de titel zou staan. Dan had ik hem namelijk niet gekocht Knipoog Kan iemand mij vertellen wat er zo "natuurlijk" is aan het boek?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:15

sandra83: misschien zoals de voorkant al zegt... de zo overtrokken "natural horsemanship" wat meer in de praktijk brengen. Oftewel wat algemener in de realiteit.

Hoe pas je de natural horsemanship toe aan een reeds bestaande relatie met je paard in de context van wedstrijden, shows, keuringen etc.... Voor de mensen die niet tot het extreme willen gaan zeg maar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 14:24

Hmm, ik was idd ook aangetrokken door het pat parelli verhaal.. Maar ach, over het algemeen zijn alle paardenboeken wel interessant.
Maar sandra83, als je nog een paar boeken hebt aan te raden die wel echt over natural horsemanship gaan en die in het Nederlands zijn, dan zou ik die graag weten!

En trouwens kan je aan de voorkant van het boek idd wel zien dat het niet helemaal natuurlijk is, gezien aan de bitten en het krachtvoer..

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:01

het boek van Pat Parelli is vertaald naar het Nederlands. Deze is wel een beetje knullig vertaald (vind ik dan), maar op zich denk ik goed bruikbaar.
Verder is Paard als Partner een goede. weet zo even geen schrijver ervan.
Het boek van Hempfling is erg interessant: Natuurlijk paardrijden
En ik ben nu net Het paard als spiegel van de ziel aan het lezen, van nanda van Gestel (www.paardenfluisteraar.com). Erg boeiend levensverhaal van een vrouw die dmv telepathie en natural horsemanship een traumatisch paard gaat helpen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:46

Oke, bedankt!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:59

Ik vind het ook geen denderend boek, erg oppervlakkig. Leuk kijkboek met veel plaatjes, maar niet echt leerzaam. Meer iets om op een regenachtige zondagmiddag eens door te bladeren Haha!.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:01