Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Javayo schreef:Hoi,
Heeft iemand dit boek "Grondwerk met paarden" van Inge Teblick al aangeschaft? En zo ja: is het een aanrader?
Het lijkt mij wel een interessant boek en ik zit er hard over te denken om hem aan te gaan schaffen, want ik wil me al een tijdje meer gaan verdiepen in het grondwerken (ik heb al wel boeken die dit als onderdeel bespreken, maar dit lijkt me een mooie aanvulling).
PeruaansePas schreef:Ik heb het boek niet helemaal gelezen maar de kleine lettertjes verdeeld over de hele pagina en de onduidelijke, kleine zwart-wit foto's (veel stills uit filmpjes, met zichtbare pixels) nodigen mij daar niet toe uit. Er staan onduidelijkheden in bv over de leerprocessen. Dat heeft ze volgens mij niet helemaal begrepen.
Het boek is op heel dun, glad papier gedrukt en de kaft is heel slap (meer een tijdschrift). Dat maakt dat het een heel kwetsbaar boek is. Het gevoel dat je bij elk pagina die je omslaat, moet oppassen dat je hem niet per ongeluk uitscheurt. Voor €25,- mag een boek langer dan een paar keer lezen meegaan/netjes blijven.
Citaat:Niet een nmm....werkelijk geen een boek....er staan leuke zweverige verhaaltjes in maar het is voor mij niet leerzaam geweest zoals bijvoorbeeld Paardentaal van Henry Blake.
Daar staat veel meer leerzame stof in ...maar die is maar bij weinige bekend.
Citaat:Hoi, ik wil je iets vragen als dat mag....
Wat vind je de onduidelijkheden over het leerproces?
Waarom denk je dat zij het volgens jou niet helemaal begrepen heeft?
Ben je bekent met deze methode? Hoe lang doe je dit al?
Doe je dit niet , welke vorm hanteer je zelf dan?
NickAltena schreef:
Voor de gene die deze dame en methode niet kennen....
Clikceren...das eigenlijk waar het over gaat, al staat het woord zelf er maar een paar keer in.
Het gaat eigenlijk over een manier van dingen leren aan je paard op een zeer voor het paard begrijpelijke manier en zonder enige vorm van dwang. Iets wat voor mij persoonlijk al heel belangrijk was.
Ik ben sinds ik haar heb geheel geweldloos met haar om gegaan, dus ook geen lichamelijke druk zoals bij een Parellie methode.
Na het bezoeken van een clinic was het voor mij duidelijk dat dit een ultime vorm van comuniceren met je paard is dat naast alle andere vormen past....
Maar waar je een geheel ander paard door krijgt.... een paard dat gaat denken over de volgende stap die het gaat maken, op zoek naar de manier om jou een plezier te doen zonder enige vorm van dwang...geheel uit zichzelf.
Die tekst, de waarde van die tekst, de daadwerkelijke inhoud dus, daar gaat het bij mijn om als ik een boek koop.
Citaat:Ik ben sinds ik haar heb geheel geweldloos met haar om gegaan, dus ook geen lichamelijke druk zoals bij een Parellie methode.
Javayo schreef:Hoi,
Heeft iemand dit boek "Grondwerk met paarden" van Inge Teblick al aangeschaft? En zo ja: is het een aanrader?
Het lijkt mij wel een interessant boek en ik zit er hard over te denken om hem aan te gaan schaffen, want ik wil me al een tijdje meer gaan verdiepen in het grondwerken (ik heb al wel boeken die dit als onderdeel bespreken, maar dit lijkt me een mooie aanvulling).
Jolandeverh schreef:Inge heeft inderdaad een zeer informatieve site.... www.cremebrulee.be/inge onder het kopje nieuws zie je van alles staan ook dat er een paar workshops in Belgie georganiseerd worden!