Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MysticTinker schreef:Een perfecte spaanse pas, en dan niet alleen aan de hand maar ook tijdens het rijden![]()
Dat vind ik echt supermooi, en dat is volgens mij ook echt een gevorderde oefening.
En wat ik ook eens zag, een paard dat precies de bewegingen van een man nadeed, dus die ging een pas vooruit, paard ook, nog een pas vooruit, paard ook, pas achteruit, paard deed het ook, benen overkruist, paard deed hem weer naEcht super! En ook in draf enzo. Dat is toch ook n soort van VD he?
MysticTinker schreef:Een perfecte spaanse pas, en dan niet alleen aan de hand maar ook tijdens het rijden![]()
Dat vind ik echt supermooi, en dat is volgens mij ook echt een gevorderde oefening.
En wat ik ook eens zag, een paard dat precies de bewegingen van een man nadeed, dus die ging een pas vooruit, paard ook, nog een pas vooruit, paard ook, pas achteruit, paard deed het ook, benen overkruist, paard deed hem weer naEcht super! En ook in draf enzo. Dat is toch ook n soort van VD he?
Citaat:Dat is NH, op de site van NH daar zie je ook zulke filmpjes
PeruaansePas schreef:Quote:
Dat is NH, op de site van NH daar zie je ook zulke filmpjes
Als het "in vrijheid" gebeurt, vind ik het onder VD vallen, dus dat soort oefeningen mogen ook gemeld worden hoor! Het is tenslotte allemaal training.
viola schreef:Steigeren bijvoorbeeld wordt vaak als gevorderde oefening gezien, maar dat was één van de eerste dingen die ik Eli leerde (naast de basis uiteraard).
PeruaansePas schreef:Kun je onder woorden brengen wat je onder "basis" verstaat?
PeruaansePas schreef:Dat volgen vind ik vooral "gevorderd" als het ook buiten een omheind stuk goed gaat. Je pony achter je aan laten lopen is snel aangeleerd, maar ten alle tijden zijn attentie houden vind ik echt héél knap!
Een goede Spaanse pas op de grond en vanuit het zadel vind ik ook gevorderd.
Vliegende galopwissels op lichaamstaal en/of stem ook.
Wat vinden jullie van zitten en liggen?
viola schreef:Ik denk dat de heel erg ligt aan het paardje wat je voor je heb.
Steigeren bijvoorbeeld wordt vaak als gevorderde oefening gezien, maar dat was één van de eerste dingen die ik Eli leerde (naast de basis uiteraard). Niet omdat ik dat stoer vond maar gewoon omdat dat op dat moment het goede was, ik kreeg het eigenlijk op een presenteerblaadje aangerijkt.
Het liggen daarintegen zou voor hem echt een hele gevorderde oefening zijn (zijn we al een tijd mee bezig maar gaat in hele kleine stapjes) terwijl dat voor andere paardjes weer een makkelijke oefening is die ze in een paar dagen door hebben.
Dus ik kan geen oefeningen aanwijzen die ik "gevorderd" vind, maar ik vind het wel gevorderd als iets helemaal, altijd en overal goed gaat zonder al te veel hulpen. Dus geen been meer hoeven vastpakken om het compliment te vragen. Oefeningen ook nog uitvoeren als de omstandigheden anders zijn, andere paarden in de buurt ofzo, andere bodem.
Citaat:ik heb ook al eens gezien dat een paard ging zitten(en dan dus niet vanuit het liggen, maar vanuit stand!!!) dat vind ik ook heel erg knap en ben wel benieuwd hoe ze dat ooit hebben geleerd.
PeruaansePas schreef:Citaat:ik heb ook al eens gezien dat een paard ging zitten(en dan dus niet vanuit het liggen, maar vanuit stand!!!) dat vind ik ook heel erg knap en ben wel benieuwd hoe ze dat ooit hebben geleerd.
Er is dacht ik maar een paard dat dat kan. Ik heb het in een film (met Jackie Chan?) ook eens gezien. Volgens mij kan niet ieder paard dat aanleren. Geen idee hoe dat aangeleerd is, maar ik denk dat dit paard een uitzondering is en het zelf "aanbood". Gokje.