[AR] Spoed: vraagjes over longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Spoed: vraagjes over longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:30

Hoi,

Kunnen jullie mij vertellen wat het doel is van longeren?
En hoe bevestig je de touwtjes? Je kan het toch tussen de voorbenen door het bit naar de singel, dat is laag ingesteld... en hoe stel je hem hoog in?
Wat is precies het verschil hier tussen? (doel, wanneer stel je een paard laag in en wanneer hoog..?)

Je moet de touwtjes vast maken met een lusknoop toch? Hoe maak je die knoop ook al weer?

Foto's zijn welkom! Haha!

Ik hoop op snelle reacties! Alvast bedankt!

S0phiie

Re: Spoed: vraagjes over longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:58

Hoi

Ik snap je vraag niet helemaal.. Ik zal hem ruim proberen te beantwoorden.. Je doet gewoon het hoofdstel op en het zadel(let er wel op dat de beugels goed opgestoken zijn!) Dan weet ik niet over welke touwtjes je het hebt. Je kan wel een halsverlenger of wat dan ook van het hoofdstel naar het bit vast maken.. hoe hoger hij mag komen met zijn hoofd, hoe minder strak je de halsverlenger vastmaakt. Je kunt ook een slofteugel gebruiken. Die gan van de bitringen naar onder de zweetbladen of ook naar de singel. Hier geld het zelfde hoe minder strak hoe hoger je paard kan lopen. ( wel is hier heeel belangrijk dat je goed weet hoe je met een slofteugel om moet gaan, omdat het anders schade kan aanrichten aan je paard.) Verder is het doel van longeren, extra beweging, dat je paard is lekker zijn energie kwijt kan, en zo verzin maar verder. het kan ook zijn dat mensen even geen tijd hebben om te rijden en hem toch even lekker willen laten bewegen!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad..

Xx s0phiee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:10

Koop een goed boek. Dat zul je zien dat longeren meer is dan alleen maar beweging geven, en kun je enigszins een idee krijgen van wat er allemaal kan, aan de longe.
Hier is niet zo 1,2,3 uit te leggen wat de verschillende doelstellingen van longeren kunnen zijn. Het hangt sowieso sterk af van wat je wilt bereiken, het africhtingsniveau van je paard, en je eigen kunde.
Begin niet aan hulpteugels en 'touwtjes' als je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:08

Bedankt voor jullie reactie... nee snap ook wel dat longeren meer kan zijn dan alleen beweging geven...
Maar ik heb het examen al gehaald vandaag Haha! Stelde niet zo heel veel voor gelukkig.... (maar er was gezegd dat je van alles moest weten e.d. maar dat viel wel mee..., gelukkig, want ik longeer eigenlijk nooit, alleen soms om het paard beweging te geven en lekker te laten rennen en bokken....) Maar bedankt! Haha!
Het topic kan op slot Knipoog