[AR] [LO] Hij trekt me mee in de bak hellup !!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corazon

[LO] Hij trekt me mee in de bak hellup !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 10:11

Hey,

Ik heb een verzorgpaard van bijna 4 die ik elke donderdag longeer.
Maar de laatste keer dat ik hem longeerde en hem op de andere hand wou zetten draaide ie inene zo om zodat het longeertouw aan de kant van het schot zat.
Zo had ik dus geen controle meer over de longeerlijn maar me paard wel!!.
HIj begon toen inene te draven en toen ik naar hem toe wou lopen om de longe goed te dpen begon ie keihard te galloperen.
Het gevolg was dus dat hij me letterlijk door de bak sleepte.
Hij had dit nog nooit bij mij gedaan maar hij heeft hetr vroeger ook heel vaak bij zn bazinnetje gedaan en 1x bij het bazinnetje terwijl ik er ook bij was.

Ligt het aan mij??? doe ik iets fout.
Ik wil niet dat dit vaker gebeurd
Hoe kan ik dit in het vervolg voorkomen ?????

Corazon

Re: [LO] Hij trekt me mee in de bak hellup !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:09

Niemand die me tips kan geven????

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:41

misschien een stukje afzetten??

ga iig dit topic wel even volgen

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:47

Afzetten heeft denk k geen zin ik longeer m namelijk in een longeerbak jeweet wel zo een ronde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:22

goed voorwaarts houden en bij de achterhand blijven, vaak zie je aan het paard wanneer hij wil gaan kloten dan ophoudingen geven met de lijn. En hem bezig houden zodat je hem geen kans geeft..

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:40

Zorg ervoor dat je altijd achter de schouder blijft, en dat de longe niet gaat doorhangen. Zodra je nog maar denkt dat hij het gaat uithangen, drijf je hem gelijk voorwaarts. Normaal kan hij dan niet zomaar omdraaien. Ook op deze manier naar stap brengen, en uiteindelijk halt laten houden, om van hand te wisselen. Houd oogcontact, enige handigheid met longe en zweep is gewenst.
Het hangt ook een beetje af met wat je je paard longeert; halster, kaptoom, hoofdstel.... Aan de kaptoom geef ik de voorrang, als het enkel dient om beweging te geven (en bij beleren, het eerste longeren dus). Het is ook een beetje te zien wat je wil doen met je paard en waarvoor je dan longeert.
Groetjes!!!