[AR] enkelspan met dubbelspan tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

[AR] enkelspan met dubbelspan tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:21

Ik wil Roger eerst in enkelspan beleren voordat ik hem in tweespan ga zetten, maar helaas is Eli zijn tuig voor Roger veel te groot.

Nu heb ik net een tweedehands dubbelspan tuigje op de kop weten te tikken wat Roger wel past. Zou ik daar met wat knutselen ook enkelspan mee kunnen doen? Dan mis ik toch alleen de lichtogen, als ik die op de een of andere manier tijdelijk eraan kan maken kan het toch wel.

Ik wil namelijk niet alleen voor het beleren van Roger nog een ander tuig kopen want als hij eenmaal beleerd is zal ik waarschijnlijk alleen nog maar dubbelspan rijden.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 03-04-05 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeroentje

Re: enkelspan met dubbelspan tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:07

Je kunt m ook gewoon gelijk in t dubbelspan beleren hoor! Doen wij meestal met de jonge paarden... omdat dat makkelijker is Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:27

Ik heb 2 jaar samengesteld gereden met een omgebouwd tweespantuig.
Je hebt lichtogen nodig, die kan je aan de schoft maken waar normaal je borst aan vast zit. Alleen moet je dan voor je borst wat bedenken. Misschien kan die ook nog aan hetzelfde riempje, anders moet je kijken voor alleen een enkelspan borst.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 14:27

Jeroentje schreef:
Je kunt m ook gewoon gelijk in t dubbelspan beleren hoor! Doen wij meestal met de jonge paarden... omdat dat makkelijker is Haha!

Hier heb ik een tijdje geleden ook een topic over geopend en ben toen tot de conclusie gekomen toch eerst enkelspan te doen om verschillende redenen.

Sjonniej: thanks dus dan ga ik gewoon licht ogen eraan bouwen en het zo doen, is toch alleen voor het begin daarna gaat hij in tweespan.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:09

Jeroentje schreef:

Jah dan lopen ze MEESTAl licht eraan wat voor karakter je paard heeft
achter de rest aan! Clown

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:51

het hangt er ook wel een beetje vanaf watvoor tuig je hebt.

als je bijv. een vd wiel tuig hebt, die zijn bijna gemaakt om om te bouwen, je moet dan alleen de goede spullen in huis hebben.

met de nodige handigheid is natuurlijk van elk tuig een ander tuig te maken, soms moet je daar alleen wat leer en naaiwerk aan toevoegen.

succes ermee