Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Er zijn paarden die niet van poetsen en rossen houden. Hij heeft op dat moment gewoon niet naar je te happen, meteen corrigeren.
Cassidy schreef:Beter een graadje te erg, dan een graadje te soft.
Cassidy schreef:En die correctie zou bij mij zijn dat ik hem een trap met de wreef van mijn voet onder zijn buik zou geven. Kans is groot dat hij niet onder de indruk is van die tik op zijn hals, en dan is de correctie voor niets geweest.
Beter een graadje te erg, dan een graadje te soft.
dutselover schreef:over. Ik denk meer aan een ruk aan het halster of een keer 'laat dat!!" ofzo. Vaak is dit voldoende. En dit zijn wel grote paardjes van minimaal 1,60. Hihi![]()
Stado schreef:Ja klopt eigenlijk wel. Ik zat vandaag tijdens het poetsen hieraan te denken. Op mijn werk schop ik de hengsten (en de andere paarden) ook nooit, dan is een brul en een ruk ook meer dan genoeg. (ik mis echt zo'n nadenksmiley
)
Cassidy schreef:Wat is het resultaat als een brul en een ruk niet genoeg blijkt te zijn? Als jij tien minuten bezig bent om de correctie in intensiteit te versterken, ben je te laat, en is het echt pure mishandeling.
Cassidy schreef:Maar ik durf ook zomaar te beweren dat je baas en de grooms in al hun rechtvaardigheid weleens meer hebben moeten doen dan alleen brullen om tot de reactie te komen die je nu bij de hengsten ziet.