[AR] tong over bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Josée

tong over bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:52

Sinds 5 weken ben ik bezig om met Noortje (Haf) te mennen. Hulp gehad van iemand die er verstand van heeft enzo. en gewoon : we doen het rustig aan. Probleem blijft echter dat Noortje haar tong over de stang gooit. Ik rijd haar op een Liverpool, die ik met zeemleer omwoeld heb. Heb al geprobeerd met rubber tonglepel maar dat helpt geen snars. Het enige dat tot nog toe heeft geholpen is de tong vastbinden met een stukje panty rondom de onderkaak. Maar zo wil ik niet de straat op. Verder gaat het mennen steeds beter. Maar als ze die tong over het bit gooit, wordt ze onbestuurbaar en daar kan ik de straat niet mee op natuurlijk. Hebben jullie nog goede tips voor ons?

Sjonniej

Re: tong over bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:00

weet je zeker dat je pony geen problemen heeft met tanden of iets?

en annders het bit een gaatje hoger hangen, helpt dat ook niet?
anders toch die panty, waarschijnlijk hoef je die maar 5 keer te gebruiken en dan is het over. Bij David hebben we het ook een paar jaar terug een weekje gedaan en sindsdien heeft hij het nooit meer geprobeert.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:04

Jorrit had hetzelfde probleem. Hij kon alleen net niet de tong over het bit krijgen.
Ook ik heb daarom gebruik gemaakt van een tonglepel. Daardoor kon hij de tong niet meer over het bit gooien maar hij hield niet op te "klappertanden".
Toch was hij de meeste keren wel fijn in de mond.

Ook heb ik hem nalaten kijken door de tandarts.

Ik heb nu een bit gekocht met tongvrijheid.
Hij laat de tong nu mooi onder het bit liggen en hij klappertand niet meer.
Misschien kun je een bitje lenen om te proberen of dit bij jouw hafje ook werkt.
Succes!!

ps: ik zie dat er nog een reactie is op jouw berichtje. Ik heb ook inderdaad het bit een gaatje hoger gehangen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:08

Hoger hangen en een bit met tongvrijheid kan helpen. En anders, gewoon het pantykousje. Waarom wil je er niet mee de straat op? Bij bijna al onze hackney's leggen wij altijd de tong hiermee vast, en ze zijn er niks slechter van geworden. Wij rijden met een aantal nooit zonder. Het is ten eerste te gevaarlijk, ten tweede liggen ze zo te klooien met hun tong dat ze er ook wel eens ooit op bijten. Het is dus voor hun eigen bestwil. En onze pony's hebben geen tandproblemen, 2 keer per jaar controle en er hoeft haast nooit iets te gebeuren. Is gewoon een hackney-tikje, ik ken maar weinig wedstrijdhackney's die zonder panty in de mond de baan in gaan.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:32

Ik ken ook maar weinig Hackneys die de kar aan de strengen trekken Huilen

Josée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 21:26

Oké, dan het pantykousje maar even handhaven als ik jullie zo hoor. Ik vond het een beetje een rare methode en had zoiets van: er moet tóch een andere oplossing zijn? Hebben jullie dan wel eens van een Felix Brasseur bit gehoord? Is dat misschien zo'n bit met tongvrijheid? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig verstand heb van mennen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:03

Albert schreef:
Ik ken ook maar weinig Hackneys die de kar aan de strengen trekken Huilen

Dan kijk je niet goed, ik ken er maar weinig die de kar niet op de strengen trekken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:58

Josée schreef:
Hebben jullie dan wel eens van een Felix Brasseur bit gehoord? Is dat misschien zo'n bit met tongvrijheid? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig verstand heb van mennen.

Bitten met dure namen helpen niet beter hoor.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:51

He Josee,

Hoe gaat het met het tongetje???????
ben even nieuwsgierig of je wat aan de tips hebt gehad.