[AR] Ook ik heb een longeer probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Ook ik heb een longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:50

Mijn mini hengstje van 2,5 jaar is echt niet te longeren. Zolang er iemand naast loopt gaat het goed maar zodra diegene hem los laat gaat hij zel faan de wandel. Hij gaat stiltaan of rent naar de zweep toe om er mee te spelen. Soms draait hij om en gaat dan lekker aan de wandel. Ik twijfel een beetje of dat hij gewoon net snapt wat de bedoeling id ofdat hij gewoon de boel in de maling neemt. Wat kan i nu het beste doen. Er voorlopig gewoon iemand naast laten lopen of wat anders proberen.

viola

Re: Ook ik heb een longeer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:50

Ik weet niet of je het al geprobeert heb, maar ik zou hem in een afgesloten ruimte proberen te longeren zonder lijn. Dan je alleen richten op dat je pony gaat lopen en aan de buitenkant blijft. Niet opletten of hij gaat rennen of sjokken, is allemaal goed zolang hij in beweging blijft en uit jou buurt.
Happen in/spelen met de zweep is even fout als happen in jou, de zweep is immers een verlengstuk van je arm.

Ik heb nu ook zo'n 2,5 jarig hengstemonster lopen die elke gelegenheid aanpakt om te laten zien hoe vervelend hij kan doen. Maar hij is toch wel leuk Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:07

Zorg in ieder geval dat je een vierkant/circel hebt om in de longeren. Dan kan je hem gewoon los laten lopen, zo heb je niet het extra probleem van je longeerlijn, als hij zo een grapjas is die omdraait.
Op deze manier kan je hem makkelijker respect laten krijgen voor de zweep, want dat is heel belangrijk. Succes.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 22:04

Ja maar hoe krijgt hij respect oor de zweep. Hij trekt zich er echt niets van aan. Als ik met de longeerlijn richting hem zwaai maakt dat wel indruk maar de zweep ziet hij als speelgoed heb ook geen idee hoe dat komt.