[AR] [LO] Pony niet te longeren, Koppig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LO] Pony niet te longeren, Koppig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 00:08

Ik zit dus nu met een probleempje.. Ik kan 6 weken niet rijden.. Ik krijg niemand anders zo ver om erop te rijden.. ( te hard in de mond, te sterkte eigenwil hebben ze geen zin in ofzo) En dan is de enige optie longeren.. Ik heb het al 2x eerder geprobeert.. en toen ze er net was ook nog andere mensen.. Toen heeft ze gesteigerd..

Nu is het zo dat ze heel braaf loopt.. Maar dan na 2 rondjes met haar oren in dr nek op je af komt stormen.. ze loopt gewoon door.. Zweep ervoor maakt NIETS uit.. Ze rent je gewoon omver.. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. Terwijl ik toch graag wil longeren.. Morgen heb ik een half uurtje met dr longeerles.. Iemand nog verder tips?

Alvast bedankt!

wemkelover

Re: [LO] Pony niet te longeren, Koppig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:50

Je pony is volgens mij heel dominant, iets aan je eigen houding veranderen mischien? Wat doe jij als je pony zo op je af komt lopen? Zet je dan een stap terug of achteruit, ga je opzij voor je pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:23

wemkelover schreef:
Je pony is volgens mij heel dominant, iets aan je eigen houding veranderen mischien? Wat doe jij als je pony zo op je af komt lopen? Zet je dan een stap terug of achteruit, ga je opzij voor je pony?

Ik ben 2 x blijven staan.. Ze loopt gewoon door.. dus ik ga aan de kant (niet bang ofzo.)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:43

Probeer gewoon te blijven staan en als hij te dicht bij komt geef je hem gewoon een ongelooflijke klap op zijn hoofd. Klinkt zielig weet ik, maar ik denk dat het bij jouw wel werkt hoor.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:45

Kan best dat je je onbewust ''klein'' maakt. Als je pony dit doet spring dan eens naar voren met je armen in de lucht en brul eens Haha! Probeer door je houding te laten zien dat je niet bang voor hem bent en dat je terecht wijst. En zorg ervoor dat er iemand bij je is, zodat je niet alleen bent. Succes!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:23

als je longeert met een dubbele longe kun je hem/haar weghouden Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:29

Het paard van een vriendin van mij deed dat ook.
In het begin was het heel erg, ze kwam gewoon met geopende mond en op d'r achterbenen op dat meisje afrennen.
Ze hebben d'r eerst geprobeerd om een keer (misschien een paar keer) flink met de zweep op d'r kop te raken.
Ok dan maar iets harder aanpakken, als het maar veilig blijft voor jezelf anders is het niet leuk meer.
Maar dat werkte niet....
Toen is ze op een gegeven moment met een longeerzweep en zo'n plastic riek (drollenschepper) gaan longeren.
Toen het paard naar haar toe kwam heeft ze haar zo'n gigantische klap met de riek op d'r hoofd gegeven dat ze nu niet of nauwelijks meer agressief naar haar vrouwtje probeerd toe te komen.

Het klinkt misschien zielig, maar bij haar was het de enigste oplossing.
Want het werd gewoon te gevaarlijk.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:11

Bedankt allemaal! Ik heb haar vndaag weer gelongeerd en het gaat al wat beter.. Toen ze het weer deed heeft ze een giga klap naast dr hoofd gehad en daarna heeft ze het nog niet weer geprobeert.. Het is nu meer het van me weg krijgen met het beginnen dan gaat ze heel hard rondjes om me heen lopen en me omverrennen maar dat gaat nu ook al veel beter!