[AR] [NH]tsja respect probleem, uitproberen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[NH]tsja respect probleem, uitproberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:44

Wist niet zo goed waar ik het koest plaatsen heb het maar hier gezet omdat het ook deels over respect gaat enzo..

Nouja Lucky was dus een heel brave pony af en toe trok hij weleens weg maar dat namen we maar voor lief. Hij weet toch dat hij sterker is en hij deed het niet vaak. Als hij wegtrok negeerden we hem gewoon en als hij dan weer terugkwam belonen..

Maargoed als we dus naar de wei gaan moeten we door de rijbak en dan een soort van sluis in en daarna de wei op. Nu trekt hij dus de laatse tijd zich altijd los in die sluis en dan kunnen we dus wel uuuren blijven wachten want er groeit daar gewoon gras. Hadden we weer een (tijdelijke) oplossing voor door hem gewoon aan het hasler los door de sluis de bak in te laten lopen en iemand gewoon met een zweepje erachter als hij wilde omdraaien. In de bak sloot je dan het hek en liep je naar naar de in/uitgang en lucky liep dan gewoon achter je aan of je deed hem aan een touwtje.

Nou laat hij sinds vorige week zich helemaal niet meer vangen, hij volgt niet meer en wordt helemaal gek als je hem de bak in laat. Stalhouder en diverse stalgenoten zeiden lentekriebels maar dan nog lentekriebels of niet hij moet wel luisteren. Als ik hem dus aan een touw wil meenemen terkt hij zich ook gewoon los.

Toen hadden we zoiets van als hij wil rennen zal hij ook rennen dan leert hij het wel snel af toch? Nou kletsnat en doodmoe luistert hij nog steeds niet! Iedere keer trekt hij zich weer los hoe moe hij ook is...

Het is geen bangigheid dat merk ik wel hij is gewoon stout en ik heb het ggevoel dat hij me weer aan het uitproberen/uitdagen is? Ook omdat hij niet meer volgt?

Komt dit echt door de lentekriebels? En nog belangrijker hoe zorg ik ervoor dat hij weer respect voor me heeft want volgens mij staat hij me echt vierkant uit te lachen..

\Als je door het hele verhaal heen geworsteld bent, bedankt! Heb je dan ook nog een antwoord/oplossing, super bedankt!!

nickyu

Re: [NH]tsja respect probleem, uitproberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:56

klinkt als een kind wat na veel zeuren zijn zin een keer heeft gekregen en nu weet hoe t werkt

miss idee om weer even helemaal terug te gaan naar de basis bv
wandelen aan het lijntje en als hij er eventueel aan zou kunnen denken er voor bij te willen er voor springen met je armen hoog

succes

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:55

Inderdaad terug naar de basis. Ee leuke oefening is:

Loop achteruit met je gezicht naar het paard toe gericht. Zorg dat je schouders recht op zijn hoofd blijven en onder tussen blijf je onverstoorbaar achteruit lopen. Schiet hij weg dan draai je gewoon mee en blijf in je achteruit. Er is zo heel weinig mogelijkheid om te trekken en doet hij dat toch dan even een felle ruk en weer onverstoorbaar door gaan.

In de sluis op de zelfde manier en direct als hij van plan is te gaan corrigeren. Ben je 1 sec te laat dan gaat tie.

Voor taan niet toegeven hoe klein dan ook. De voorjaar speelt mee inderdaad, maar dit moest zo te lezen een keer gebeuren. Wil hij weer niet, maar er dan gewoon een oefening van totdat hij zoiets heeft van dat werkt niet.

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:06

josien schreef:
Inderdaad terug naar de basis. Ee leuke oefening is:

Loop achteruit met je gezicht naar het paard toe gericht. Zorg dat je schouders recht op zijn hoofd blijven en onder tussen blijf je onverstoorbaar achteruit lopen. Schiet hij weg dan draai je gewoon mee en blijf in je achteruit. Er is zo heel weinig mogelijkheid om te trekken en doet hij dat toch dan even een felle ruk en weer onverstoorbaar door gaan.

In de sluis op de zelfde manier en direct als hij van plan is te gaan corrigeren. Ben je 1 sec te laat dan gaat tie.

Voor taan niet toegeven hoe klein dan ook. De voorjaar speelt mee inderdaad, maar dit moest zo te lezen een keer gebeuren. Wil hij weer niet, maar er dan gewoon een oefening van totdat hij zoiets heeft van dat werkt niet.

Wow dat vind ik echt een leuke oplossing Haha! .
Zo corrigeer je hem als ware zonder enig geweld te gebruiken.