[AR] [LO] Het longeren gaat lekker!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[LO] Het longeren gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:04

Vandaag weer een keer Ivy gelongeerd.
En het ging heel goed.
Dat is wel eens anders geweest, want ik heb hier wel eens een topic gehad hoe ik haar nou in draf krijg.
Want wat ik ook deed, ze ging absoluut niet in draf en al helemaal niet in galop.

Maar op een dag wilde ik haar op gaan jagen, dus ik liep richting de bak en ze was heel fris.
Dus ik denk daar maak ik gebruik van, gauw de longeerlijn en longeerzweep gepakt.
Nou en toen gelongeerd.
Ze deed echt super goed haar best en sinds die dag heb ik haar alweer een paar keer gelongeerd.
En ze doet elke keer goed haar best.
Alleen rechtsom is haar moeilijke kant en in de rijbak (grote bak) doet ze het beter als in de kleine (losgooi/longeerbak) bak.
Maar ze draaft en galoppeert als ik het vraag en daar ben ik echt superblij mee.
Ik moet haar nog wel een beetje aandrijven en af en toe klappen met de zweep.
Ook hoef ik al steeds minder mee te lopen met haar, dus achter haar aan lopen om haar vooruit te houden.

Ivy gaat echt super! En dat is echt leuk!
In het begin was ze wel heel erg buiten adem na een kwartiertje, want ze had totaal geen conditie.
Maar nu merk ik dat ze al een betere conditie krijgt, want ik kan haar 20 minuten longeren en ze is dan al stukken minder moe als in het begin.

Ik ben echt zo blij, ik moest het echt even kwijt. *o/*

_isaatje_

Re: [LO] Het longeren gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:48

Das echt fijn als het zo goed gaat.

Ik zou zeggen, ga zo door! En bouw een supergoeie conditie op! Lachen

Succes dr nog mee Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:21

dat klinkt goed Knipoog
Gewoon lekker veel blijven oefenen en dan komt het vanzefl helemaal goed met longeren!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:03

Ik ben ook sinds kort bezig mijn pony te longeren. Ik deed het eerder eigenlijk nooit en nu wilde ik dit eens proberen. In het begin ging ze vaak omdraaien en naar mij toe komen. En ook reageerde ze niet op commando's. Als de zweep gebruik wordt raakt ze overstuur en reageert ze agressief, vandaar dat ik de commando's aanleer. En dat gaat ook heel goed sinds 2 dagen, ze komt niet meer naar me toe en ze luistert goed!