[AR] [NH] join up vanaf welke leeftijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

[NH] join up vanaf welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 18:51

hoi,

Ik zou graag willen weten vanaf welke leeftijd je een join up met je paard/pony kan gaan doen?

groetjes Suzanne

glodis

Re: [NH] join up vanaf welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:42

Volgens mij maakt het niet uit hoe oud je paard is wanneer je daar mee bezig gaat, zolang je maar weet waar je me bezig bent. En dus niet zomaar wat zit te prutsen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:10

Als je jong begint met een paardje, dan heb je die join-up helemaal niet nodig.

Voor een jaar of 1 a 2 begrijpen ze het sowieso niet echt, omdat het in de kudde pas toegepast wordt op veulens, alleen op puberende irritante paardjes Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:20

Volgens mij wordt er over het algemeen aangeraden om te beginnen met freestylen met een paardje van een jaar of 2. Jonger kunnen ze vaak niet lang genoeg de concentratie erbij houden.
Natuurlijk kun je al wel jonger beginnen met kleine en simpele dingen vragen maar een 'echte' join-up is voor een jong paard imo fysiek en geestelijk nog te zwaar.
Ik ga volgend jaar beginnen met mijn Shet. Die is dan 2 jaar oud. Maar hij kent nu al het principe van ik geef druk ---> hij geeft toe door een stap naar voren te doen ---> druk gaat weer weg totdat hij weer weigert verder te lopen. Tegenwoordig loopt meneer erg netjes mee en staat hij stil wanneer ik het wil Lachen Verder weet hij dat hij mij niet voorbij mag lopen (principe van leidende merrie) en kent hij het opdrijven (principe van drijvende hengst).
En hij weet dat een brutale mond (of beter gezegd achterbeentjes) een trap in zijn kont betekenen maar dat heeft weer weinig met freestyle te maken Clown