[AR] Richting aangeven op de huifkar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fox

Richting aangeven op de huifkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 18:22

Hoi!

Ik zou graag willen weten of er verplichte regels zijn voor het links- en rechtsafslaan met een huifkar.

Moet een huifkar gemotoriseerd verkeer voor laten gaan bij het afslaan?

Sjonniej

Re: Richting aangeven op de huifkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:50

Nee, je bent namelijk een bestuurder en dus evenveel waard als een automobilist. Je bent namelijk ook verplicht om op de openbare weg te rijden en je mag niet op een fietspad.

Naar rechts moet de koetsier zijn rechterarm uitsteken, naar links zou een groom dit moeten doen ivm. de huif. Op een normale wagen kan dit door je zweep horizontaal boven je hoofd houden en zo naar links wijzen.(zweep in rechterhand)

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:12

Ja sjonniej heeft helemaal gelijk, maar ik wil graag wat toevoegen als dat mag.
Wij hebben een zelfgemaakte wagen die vergelijkbaar is met een huifkar(maar dan van hout) , als wij richting aan geven snappen veel medeweggebruikers niet dat wij af willen slaan en gaan ons
inhalen Boos!
Ook als wij met een gewone recreatiewagen linksaf slaan en de zweep boven ons hoofd houden zoals het hoort begrijpen mensen niet wat wij willen.
Ik wil maar zeggen dat je goed moet kijken of de andere weggebruikers snappen wat je wilt,voordat je daadwerkelijk afslaat!

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:16

en natuurlijk gaat al het rechtdoorgaand verkeer voor, net als dat je op de fiets of in de auto zit.