[AR] [NH] Monty Roberts / From my hands to yours

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Beautje2000

[NH] Monty Roberts / From my hands to yours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:10

Hallo allemaal.

Mijn jonge paard is uitgenodigd om aan de show mee te doen van Monty Roberts in Den Bosch. Haha!

Alleen had ik zelf al twee kaarten voor de zaterdagavond gekocht, 26 maart 2005 vanaf 19.30 uur, de hal is geopend vanaf 19.00 uur. Deze kaarten zijn nog over, dus mocht je belangstelling hebben......

welsh_mountain_hengsten@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 18-03-05 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jolien_

Re: Monty Roberts / From my hands to yours

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:14

o jammer dat het helemaal in den bosch is.. anders had ik er graag hen gewilt.. ik heb namelijk net het boek van monty roberts gelezen, dus ben wel heel benieuwd!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:33

Leuk hoor, heel veel plezier Ja Helaas, den Bosch is beetje ver Scheve mond

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:22

Gaaf joh! Mijn paard was geselecteerd (bij de laatste 25) maar zat er niet bij (geloof dat er 16 echt naar de show mochten). Ik krijg nu wel thuis hulp, dus ben benieuwd!

Zit je in de show van 26 of 27 maart (ik ga de 27ste) Heel veel succes er geniet er van!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:59

Ik ga kijken op zondag avond.
En heb er heel erg veel zin in, en ben benieuwd! Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:30

ik ga die dag ook! wat voor paard heb je en wat is zijn "probleem"?

Jivelover

Re: [NH] Monty Roberts / From my hands to yours

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:30

Hallo!
Wat wil je voor die kaartjes hebben dan?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:42

Beautje2000 schreef:
Hallo allemaal.

Mijn jonge paard is uitgenodigd om aan de show mee te doen van Monty Roberts in Den Bosch. Haha!

Ben idd ook wel benieuwd welk paard die van jou is.
Ga namelijk 2 dagen op de show werken, dus ben eigenlijk al wel benieuwd wat voor paarden er komen. En tsja moet natuurlijk wel weten wie van de baasjes nu die ene Bokker was;-)

Beautje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 12:29

De kaarten hebben mijzelf € 78,00 gekost. Maar ja ik hoor het wel.

Mijn merrie is uitgenodigd voor 27 maart 2005. Zij is de zwartbruine merrie met een druipkol. De uitnodiging is overigens geen garantie dat zij mee doet hoor. Volgens mij worden er negen paarden uitgenodigd en worden er vijf in de show gebruikt.

Haar probleem....oh jee...ok, komt 'ie:

Ik kan nog steeds niet bij haar achterhand komen. Voeten optillen hoef ik niet mee te beginnen. Achter al helemaal niet!!! Tot nu toe heeft nog geen hoefsmid het aangedurfd (helaas).

Het tweede probleem is dat zij geen ontzag en respect voor mensen heeft. Als er paarden voor haar lopen loopt zij liefjes mee, alhoewel zij wil sneller en gaat dan dribbelen, maar wanneer zij geen paard ziet loopt zij twee passen en blijft dan staan. Dan denken jullie zeker: hup tik met de zweep erover. Ja, vergeet het maar mooi, want juist wanneer je het niet verwacht probeert zij diegene met de zweep te verrassen en te pletten. Zij springt dan met haar twee achterbenen tegelijk opzij.

Nog meer problemen??? Ja hoor, hier wel. Haar benen afspuiten hebben we geprobeerd met twee mannen, mijn bijrijdster en ikzelf met de slang....echt een mega slap straaltje water......gevolg: wij lagen en zij liep vrolijk ergens anders.

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Wie weet zijn er nog moeilijkere paarden, maar ik krijg het er niet uit. Van al mijn zeven paarden en pony's die ik heb gehad is dit toch wel het toppunt. Maar er is dus hoop.............. Bloos

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:18

pff, nou dat probleem lijkt mij groot genoeg dat je paard mag meedoen, laat ff weten hoe t gegaan is! suc6

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:03

Ik ga kijken 27 maart!!

Het klopt idd dat niet alle paarden die zijn uitgenodigd in de show komen. Wat ik al eerder zei waren er in eerste instantie 25 paarden uitgekozen (hier zat ik ook bij). 18 Hiervan gaan echt naar de show, maar dat betekend niet dat ze allemaal in de show komen. (geloof dat er voor de show ook het een en ander is, maar die informatie heb ik allemaal niet meer gehad... zat namelijk niet bij de 18 die naar de brabanthallen moesten mochten komen)

Heel veel succes en ik ga het in de gaten houden! Hoop dat ze je kunnen helpen.

Beautje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 16:41

Thanx Albertine en Essie,

Idd heb ik de tickets enz al gehad met programma en alles erbij. Het is wel erg lastig als je alle dingen al geprobeerd hebt maar verder niemand durft te helpen, dus help is er zowiezo (gelukkig). Wie weet kom ik er na zondag wel verder mee......zij wordt immers over een maand 3 jaar, dus tja langer tijd rekken kan ik mij volgens mij niet veroorloven......

Gelukkig dat haar hoefjes niet zo snel groeien en (nog steeds) niet te lang zijn.....volbloedeigen misschien????

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:53

Beautje2000 schreef:
volbloedeigen misschien????

Nou dat ze niet zo hard groeien zal ik niet als een volbloed eigenschap aanduiden, maar zeikerig gedoe met haar benen is echt een volbloeden (arabieren, maar vast ook engelse) tik.

Omdat ze nog zo jong is is er echt alle hoop dat dat nog goed komt hoor!

Beautje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 10:32

De kaarten waren maandag reeds verkocht overigens, dus best wel héél erg snel denk ik zo.....

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:28

klinkt idd wel als een probleem waar monty wat mee kan. Zal in elk geval goed opletten bij je paard!

We moeten er als Crew om 13.30 zijn. Dan eerst gesprek met monty over de taken en dan gaat monty de paarden selecteren voor de show.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:45

He, was jij nou degene voor de pauze? Die 5 maanden niet te vangen geweest was? wij vonden hem vanaf de tribune er best gepoetst uitzien, if is zwart een camouflagekleur? Haha!

Beautje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:19

Jullie willen het niet geloven.......ik zelf namelijk niet eens!!! De trailer op hebben wij met ons drieen ruim een uur over gedaan, terwijl wij haar ingesloten hadden.

Toen zij van de trailer afkwam in Den Bosch en ik haar de eerste box gelijk inleidde plette zij mij en heb ik mij aardig bezeerd. Een echtpaar dat net langs kwam lopen vanaf de rommelmarkt sprong van schrik de grindbak in tegen de muur van de hal aan.

Toen ik mij met Valencia moest melden voor de selectie was madam scheinheilig tot en met!!!! De tut Clown ...zij liep zoooooo ontzettend braaf mee....voetjes optillen een probleem???, borstelen of haar achterhand een probleem??? hoe kom je erbij...nou hartstikke leuk dus....daar zat ik met mijn goede gedrag Bloos ! Mijn moeder en bijrijdster keken al net zo verbaasd en vroegen mij of wij wel het goede paard mee hadden genomen.

Nadat ik mevrouw weer op stal mocht zetten heeft mijn moeder ontzettend lang met Dan Wilson gesproken en vroeg zij hoe dat kon. Het antwoord was simpel maar of ik daar nu zo blij mee moest zijn?! Wij moesten het zien als vreemde ogen en een vreemde omgeving die dwingen, want ja kinderen waren bij de buurvrouw ook altijd veeeeeeel liever.

Ach, in ieder geval heb ik weer veel te veel uitgegeven, maar hun halster werkt wel, want uiteraard dacht zij op stal wederom een loopje met mij te kunnen nemen. Well guess again>>>nu weet ik dus dat madammeke het wel degelijk kan en zij zich niet zo moet aanstellen, dus ja ja ongelovelijk, maar heb haar gisteren voor het eerst helemaal gepoetst en heb al haar voetjes kunnen optillen.....en ik voelde mij geweldig....net een kleuter die zijn nummer 1 van zijn verlanglijstje krijgt op zijn verjaardag. Heb haar zonder gevaar met erg veel plezier voor het eerst sinds ik haar heb gepoetst, geknuffeld en met het Dually halster heeft zij zelfs met mij meegelopen......

En oh ja mijn paardentrailer is wel getekend door: Monty Roberts, Kelly Marks, Ian VandenBerghe en door Dan Wilson, dus alleen daarmee en de attributen ben ik al erg blij..........en mijn paardje uiteraard, one big happy family again....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:40

Dus jouw paardje werd er niet uitgekozen? ik was r zondag niet had kaartjes voor de zaterdag en daar was zoals je misschien ook al gehoord hebt die schimmelmerrie. Jeeee wat eenverhaal was dat zeg!

Maar het heeft dus welgeholpen dat je er naar toe ben gegaan! Succes

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:40

Het paard vento star, dat monty op de zaterdag als eerste heeft gebruikt staat nu bij ons in training om echt zadelmak te maken. Wij werken namelijk op dezelfde manier als monty. Op de bovenste site uit mijn onderschrift staat een verslag van het verder zadelmakmaken van dit paard.