en dan te moeilijk gewoon je krijgt haar niet meer te pakken iemand die weet hoe het wel zou lukken???????????????????????????????????????????????????????
*o/* *o/*
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en dan te moeilijk gewoon je krijgt haar niet meer te pakken iemand die weet hoe het wel zou lukken???????????????????????????????????????????????????????
*o/* *o/*
en ik longeerde gewoon in een longeerbak.
Ik ben namelijk degene die er achteraan gesleept is
Een nagelriem minder en een verstuikte enkel rijker. Als je dr aan een paaltje bind heb je of Rival inclusief paaltje door het weiland vliegen, of een paard met een gebroken nek. Dankje vriendelijk.

glodis schreef:Jammer dat jullie dit zo 'grappig' vinden.
Ten eerste heb ik het niet over een 'paaltje' maar één die werkelijk in de grond blijft zitten.
En ikzelf en andere mensen die ik ken hebben hun paarden zo 'getraind'!! zonder daarbij ijzers eraf te tikken en hun nekken te breken en weet ik het wat voor andere gevaarlijke dingen.
Het paard leert zo dat hij geen keus heeft want 'wij mens annex PAAL' is toch sterker.
Het paard heeft wel degelijk een keus, het is een vluchtdier, en rent dus weg als ie bang is. Rival is een paard was in de stress schiet en daar is zoiets dus levensgevaarlijk bij. Ik vind niet dat je dit iedereen zomaar aan kan raden.....
rival schreef:nou rival is 5 jaar
Het probleem is dat ze soms ook niet zomaar stopt na twee rondjes. Het duurt af en toe even voor je haar weer terug hebt.