[AR] (VD) pony volgt, en nu.........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

(VD) pony volgt, en nu.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 22:16

Haj....
Ik heb een vraagje....
Ik wil graag een shetje ook wat kunstjes leren, zoals spaanse pas, of buigen, of zitten, of liggen, etc...
Nou had ik gelezen dat de pony je eerst moest volgen, dat doet hij helemaal......
Nou wil ik vragen wat ik het beste eerst kan doen, en hoe dat moet, want ik heb dit nog nooit eerder gedaan, ik weet dus niet hoe het moet, en wat is het makkelijkst om ze het eerste aan te leren??

Mocca

Re: (VD) pony volgt, en nu.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:27

Volgt je pony je op commando? Er is een verschil tussen gewoon achter je aanlopen, en écht op commando volgen, en dat je pony dan ook nog doorheeft dat hij moet volgen op commando Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:51

Waarom is het belangrijk dat 'ie volgt dan ? Ik doe ook VD met m'n verzorgpaard maar ik heb d'r nooit geleerd dat ze moet volgen. Als ik bezig ben met d'r en loop een stukje weg naar bijvoorbeeld een wat vlakker stukje ofzo, komt ze over het algemeen wel achter me aan, maar niet op commando. Heb er ook nooit last van gehad dat ze dat niet kent ... (ze loopt natuurlijk wel gewoon mee aan een touwtje, maar zonder touwtje volgt ze meestal pas wat later).

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:53

En om op je vraag te antwoorden ... ik zou eerst beginnen met simpele dingetjes als achterwaarts, zijwaarts, voor/achterhand omzetten (oftewel: wijken voor druk), hoefjes geven en vooral ... stil blijven staan ! Heeft Maroushah niet altijd evenveel zin in en dat is wél erg lastig Ja