lowara schreef:
ik heb begrepen dat je steeds met de zweep op de achterbenen moet tikken, Het paard doet dan een stap naar voren. als je steeds blijft belonen, en die stappen steeds een stapje verder uit gaat breiden, dan zit je paard in de berggeit pose. ( toch?)
Dat is ook wat ik begrepen had en het lijkt me ook wel logisch.
Ik heb Eli de berggeit op het blok geleerd. Gewoon op de gond niet, er zijn al zoveel truukjes op de grond die met de benen te doen hebben dat ik het niet te verwarrend wilde maken. En ik vond de berggeit op de grond niet veel aan showwaarde toevoegen.
Maar op het blok kan hij het dus wel. Ik heb eerst twee blokken naast elkaar gezet in een trappetje. Eli op de eerst laten staan, dan hem verder gelokt naar het tweede blok. Toen hij dat deed hem nog iets verder gelokt zodat hij zijn achterbenen wel moest gaan verzetten en dus op het eerste (lage) blok stapte.
Dit een tijdje volggehouden en hem toen nog wat verder gevraagd en tegelijk wat tegen gehouden (
sorry kan het niet anders uitleggen) zodat hij zijn achterbenen erbij op het tweede blok zetten. En nu kan hij het dus gewoon op één blok.