[AR] De kleur van menhandschoenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Voice

[AR] De kleur van menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 08:28

Hoi,

Ik weet niet zeker of deze vraag nu hier op Vraag-maar-raak thuishoort, maar ik stel hem toch even.

Ik doe sinds kort een mencursus. Nu moeten we voor de volgende keer handschoenen meenemen (en aantrekken natuurlijk). Nu was ik gewoon even bij de Hema geweest en heb een paar super fijne leren handschoentjes gezien, zitten als gegoten, maar ze zijn zwart. Ze waren er ook in heel donkerbruin, maar dat vond ik niet zo mooi Bloos
Nu vroeg ik me alleen of of er eigenlijk ook etiquette zijn voor de menkleding. Er staat me iets van bij dat de handschoenen eigenlijk bruin moeten zijn. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?

Alvast bedankt.

Groeten,
Judith
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 11-03-05 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [AR] vergeten in titel

kamaron

Re: De kleur van menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:50

ze MOETEN bruin zijn als je je examen doet van de mencursus

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:49

Is het een mencursus voor het koetsiersbewijs? Bij mij maakte het toen niet uit wat voor kleur ze waren, ik had donkerblauwe en een soort oranje/roze(beetje verbleekt), weet niet meer welke ik aanhad tijdens het examen, maar ik dacht de blauwe.

Voor wedstrijden dacht ik dat ik ergens gelezen had dat ze dan wel bruin moeten zijn maar dat weet ik niet zeker. Maar er zijn genoeg mensen hier die dat wel weten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:51

Voor de dressuur moeten menner en groom bruine handschoenen aan hebben. Soms wordt er voor de groom een uitzondering voor witte handschoenen gemaakt als die in ruitertenue zit, maar eigenlijk moeten beide bruine handschoenen hebben.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:51

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Dan ga ik toch nog even op zoek naar bruine!

Groeten,
Judith

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:50

hihiih sjonnie, ik rijd al weer een aantal maanden met mijn zwarte handschoenen dressuur (in de winter), zondag maar eens weer mijn bruine aan doen Tong uitsteken

Maar idd, volgens mij waren bruine handschoenen verplicht bij het examen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [AR] De kleur van menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:07

Ik had met het examen bruin/donkerbruine (waren twee-kleurige) handschoenenn aan. Eigenlijk zijn het rijhandschoenen maar om te mennen ook handig.
Maar bij onze cursus waren er ook met zwarte handschoenen, en dat werd wel toegelaten.

En wat betreft wedstrijden, als groom heb ik altijd witte handschoenen aan, maar zit dan idd in ruitertenue.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:56

liberty schreef:
hihiih sjonnie, ik rijd al weer een aantal maanden met mijn zwarte handschoenen dressuur (in de winter), zondag maar eens weer mijn bruine aan doen Tong uitsteken

Maar idd, volgens mij waren bruine handschoenen verplicht bij het examen

In de verte zie je het verschil ook niet zo goed, maar als ze erachter komen heb je volgens mij 5 str. Dat zou zonde zijn.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:19

In Duitsland maakten ze bij de presentatie een opmerking dat ik zwarte handschoenen aan had als groom, maar ik geloof niet dat dat zwaar afgestraft is... sindsdien heb ik altijd bruine aan; als menner en als groom.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:59

ook goed dat ik het weet.... want ik moet namelijk nieuwe menhandschoenen hebben.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:02

mriekie schreef:
ook goed dat ik het weet.... want ik moet namelijk nieuwe menhandschoenen hebben.

Je hoort als rijder het regelement helemaal op te kunnen dreunen Knipoog

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:04

Sjonniej schreef:
Je hoort als rijder het regelement helemaal op te kunnen dreunen Knipoog

jaah dat weet ik ook wel Clown maar ik heb het ook druk met andere dingen Vork

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:29

Ik had met mijn koetsiersbewijs examen blauwe handschoenen, en dat was helemaal geen probleem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:49

Ik heb het examen met bruine handschoenen gedaan, maar die had ik al omdat ik ook wedstrijden reed in de aangespannen sport, waar het ook verplicht is om bruine handschoenen te dragen.

Wat me wel opviel is dat je handschoenen van de HEMA gekocht hebt. Kun je daar wel een beetje fatsoenlijk mee rijden? Mijn ervaring is dat "gewone" handschoenen nogal gaan schuiven en ook erg snel kapot gaan omdat je geen extra versteving hebt op de plaatsen waar je de teugels in je hand hebt. Kun je niet beter op zoek gaan naar goedkope menhandschoenen? Voor 20 euro heb je die al. Zijn niet de beste, maar wel beter als gewone. (En waar ze die hebben voor die prijs weet ik niet, maar op evenementen zie je ze wel voor die prijs liggen)

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:06

op marktplaats adv. zelfs iemand met 2 paar voor 20 euro...zijn gewoen merkhandschoenen alleen een wat ouder model...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:31

Neonlight schreef:
Wat me wel opviel is dat je handschoenen van de HEMA gekocht hebt. Kun je daar wel een beetje fatsoenlijk mee rijden? Mijn ervaring is dat "gewone" handschoenen nogal gaan schuiven en ook erg snel kapot gaan omdat je geen extra versteving hebt op de plaatsen waar je de teugels in je hand hebt.

Ik kan het je nog sterker vertellen, ik men met handschoenen van de lidel. Gewoon suede handschoentjes van 5 euro en dat gaat prima hoor. Ze zijn wat dikker als die ik in de ruitersport zaak zie en dat heb ik echt wel nodig in de kou.
Het vorige paar heb ik twee jaar mee gedaan en ik heb ze ook gewoon op de fiets aan, dat vind ik wel goed genoeg voor 5 euro.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:27

Hoi,

Ik heb ze inmiddels wel teruggebracht, omdat ik toch maar even ergens bruine moet gaan scoren. Maar ze zaten echt super lekker en ik heb ze dus ook wel een beetje uitgeprobeerd met mijn mentoestel. Leek prima te gaan.
Maar ik ga idd toch maar even hier of daar kijken voor bruine, voor de zekerheid.

Via internet lijkt me wat lastig, je moet ze toch even kunnen passen, want te groot is niks lijkt me.

Groeten,
Judith

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:42

viola schreef:

Ik kan het je nog sterker vertellen, ik men met handschoenen van de lidel. Gewoon suede handschoentjes van 5 euro en dat gaat prima hoor. Ze zijn wat dikker als die ik in de ruitersport zaak zie en dat heb ik echt wel nodig in de kou.
Het vorige paar heb ik twee jaar mee gedaan en ik heb ze ook gewoon op de fiets aan, dat vind ik wel goed genoeg voor 5 euro.

Hoef ik met die hackney's van ons niet te doen, die zijn na 1 keer rijden echt kapot. Maar daar hebben we ook net wat meer druk op de teugels als bij het gewone mennen. Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:37

Neonlight schreef:
Hoef ik met die hackney's van ons niet te doen, die zijn na 1 keer rijden echt kapot. Maar daar hebben we ook net wat meer druk op de teugels als bij het gewone mennen. Knipoog

Dan bij het gewone mennen Tong uitsteken

Maar ik heb nu rijhandschoentjes, bruine. Maar eigenlijk moet je echt van die leren hebben. Ohz. gaat het super, maar in de zomer zie je ze per marathon verslijten. Daarbij heb ik nog anti-slip leidsels dat is helemaal funest voor je handschoenen.