Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Misschien is het wat om het bitje in te pakken.
Dit doen wij altijd met jonge pony's en ze nemen het hierdoor makkelijker aan. Het werkt zachter in en door het zeem willen ze er eerder lekker op knabbelen.
Tessebes schreef:Maar ja, als hij al weinig ruimte heeft, dan wordt het alleen maar voller in z'n mond. Maar ja, aan de andere kant... dit is waarschijnlijk wel het goedkoopste om te proberen.
Percy schreef:Als je alleen de zijkanten inpakt met tape hou je de tongvrijheid en wordt het niet zo dik.
Rosiewozie schreef:
@Sjonnie: bedankt in ieder geval voor je tip voor het zeem, dat vind ik een hele goede, vind alleen niet dat je alle Hackneys en diens monden over een kam moet scheren, bij elke pony/paard verschild dit weer of ze nou van hetzelfde ras zijn of niet. Dit moet je per individu bekijken.
Citaat:Ik kon de teugels amper aannemen of ze raakte in een lichte paniek, draaide om, trok met haar hoofd, en zelfs een paar keer stijgeren waarbij ze bij en keer op haar rug viel ( niet erg hard gelukkig en weer heel rustig zonder paniek opgestaan), terwijl ik echt niet trok of veel druk gaf of wat dan ook.
Tessebes schreef:Percy schreef:Als je alleen de zijkanten inpakt met tape hou je de tongvrijheid en wordt het niet zo dik.
Dat is slim.
@kamaron; werkt dat echt zo? Ik betwijfel het namelijk. Het bit hangt of goed of niet goed in de mond. Als je het lager hangt, heb je ook eerder de kans dat het paard de tong over het bit gooit.
Sjonniej schreef:Misschien is het wat om het bitje in te pakken.
Dit doen wij altijd met jonge pony's en ze nemen het hierdoor makkelijker aan. Het werkt zachter in en door het zeem willen ze er eerder lekker op knabbelen.
jockeygirl schreef:
idd daar dacht ik ook aan
je hebt ook special spul voor liverpoolstangen. dat moet je om het bit draaien kan je kopen bij mensportzaken.
Sjonniej schreef:jockeygirl schreef:
idd daar dacht ik ook aan
je hebt ook special spul voor liverpoolstangen. dat moet je om het bit draaien kan je kopen bij mensportzaken.
Maar een stukje zeem werkt net zo goed, maar kost minder dan de helft.
kamaron schreef:Hoe maak je dat stukje zeem vast als ik vragen mag?
PeruaansePas schreef:Dat heet ijzergaren en is bij elke fourniturenzaak te koop.
kamaron schreef:nee sjonnie bedoeld dat zgn pekgaren dat is gewax-d...en dat gebruik je voor reparaties..