[AR] (NH) boek paardenschool

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(NH) boek paardenschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:15

Ik net bij mediaboekservice bestellen, maar het boek paardenschool van Nathalie P. is uitverkocht en wordt niet meer gedrukt. Wie weet waarom? Komt er een nieuwe versie van? Ik heb het eens in de bieb geleend en wil wel grondwerk met mijn shet gaan doen, vindt ze vast leuk(denk ik dan). Ik vond dit wel een leuk boek.
Wie weet er anders een leuk alternatief in het nederlands? Ik wil haar gewoon aan het halster wat oefeningen laten doen en misschien aan de lange lijnen, maar van het laatste heb ik wel boeken.

Wendy15

Re: (NH) boek paardenschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:15

Het boek is idd uitverkocht en word niet meer gedrukt ook.. De Duitse versie is nog wel gewoon te koop, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt.. Anders moet je EA even in de gaten houden, want soms is er een bokker die 'm te koop aanbied..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:47

Bij deze houd ik mij aanbevolen als iemand het nederlandse boek kwijt wil....
Wel vreemd dat ze zo'n populair boek niet meer drukken.

ponyjongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:15

Volgens mij heeft Nathalie Penquit een nieuw boek geschreven wat nu uitgebracht is. Ik denk dat het daarom niet herdrukt wordt.

MeOnTheNet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:25

Helaas voor jou heb ik mijn boek laatst al verkocht.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:53

[***] schreef:
Bij deze houd ik mij aanbevolen als iemand het nederlandse boek kwijt wil....
Wel vreemd dat ze zo'n populair boek niet meer drukken.

Het is idd een erg populair boek, maar je moet er rekening mee houden dat er al erg veel mensen zijn die het boek hebben. En als er bijvoorbeeld 150 mensen zijn die dat boek nog zoeken zal dat te weinig zijn om het helemaal opnieuw te laten drukken. Het is erg jammer, maar met een beetje geduld is er tweedehands wel aan te komen. (ik heb 'm zelf ook pas van iemand overgekocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:31

In augustus komt er een nieuw Nederlands boek over vrijheidsdressuur uit, maar dat is denk ik nog iets te ver weg voor je. Knipoog

Tot die tijd gewoon continu blijven kijken op marktplaats, ebay nederland en EA op Bokt. Ook kun je bij de Slegte tweedehands boeken 'bestellen' zodat als iemand hen dat boek verkoopt, ze het niet in de winkel zetten maar meteen aan jou verkopen als je het inmiddels nog niet hebt. Kan even duren, maar aangezien de Slegte door heel Nederland zit, is de kans groot dat het ergens op een gegeven moment binnenkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:35

dank jullie wel, ik bestel dan het nieuwe boek ook wel en zal idd wat rondsnuffelen voor een 2ehands exemplaar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:38

xyzutu2 schreef:
In augustus komt er een nieuw Nederlands boek over vrijheidsdressuur uit, maar dat is denk ik nog iets te ver weg voor je. Knipoog

Weet je misschien ook hoe dat boek gaat heten en door wie het geschreven is? Dan kan ik daar tegen die tijd ook eens naar kijken...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:51

Ik kom het boek nog regematig tegen op beurzen enzo....het is absoluut nog wel te krijgen...misschien is het alleen nog wel een beetje zoeken...en anders kan je het misschien van iemand kopieren ofzo...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:57

Ik heb het laatst ook via bokt gekocht Ja Gewoon goed ernaar uitkijken, en dan komt het vanzelf langs Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:43

Wendy15 schreef:
xyzutu2 schreef:

Weet je misschien ook hoe dat boek gaat heten en door wie het geschreven is? Dan kan ik daar tegen die tijd ook eens naar kijken...

Het heet Vrijheidsdressuur, van Apporteren tot Zitten en komt rond augustus uit. Ik heb het drie jaar geleden al geschreven, in de tussentijd steeds weer bijgewerkt en heb nu besloten om het in eigen beheer uit te geven (uitgevers vonden de markt te klein, waarschijnlijk ook de reden waarom Penquitt niet meer bijgedrukt wordt...). Op dit moment wordt het geillustreerd, binnenkort komen de officiele fotoshoots (ook bij enkele Bokkers) en gaat het naar de vormgeefster, en dan moet het rond augustus via verschillende websites te koop zijn. Maar je zult er waarschijnlijk de komende tijd nog wel meer over horen, want er komen ook nog oproepen op Bokt voor huis-tuin en keukenfoto's van de kudde vrijheidsdressuurders hierzo. Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:49

ohw wat leuk! ik kijk er erg naar uit! Leuk ook dat er foto's van bokkers in komen Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:08

Ben erg benieuwd Ja Jammer dat het nog ff duurt, maar kan voorlopig gelukkig nog ff vooruit met "Paardenschool" Knipoog

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:14

Wie weet er anders een leuk alternatief in het nederlands?

Ik heb een hele hoop NH boeken verzameld. Ook nathalie P heb ik. Ik vond persoonlijk het niet goed om je paard alles met snoepjes te leren. Dit doet zij met alle oefeningen. Lees is de boeken van Klaus Ferdinand Hempling en van emiel voest. Hier heb ik heel veel goeds uitgehaald.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:27

Maar zoek je nou iets over VD of over NH ??

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:39

Ik dacht dat VD en NH zo'n beetje hetzelfde betekenen. Ik zeg namelijk altijd dat ik dressuur rij met mijn paard met een NH achtergrond. Verder communiceer ik volledig via lichamstaal met mijn paard. Ik heb alle manieren uit boeken en clinics samen gevoegd of zo iets. Overal iets uitgehaald en doe het helemaal op mijn eigen manier. Misschien moet ik oook maar eens een boek schrijven Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:56

VD is imo niet (helemaal) hetzelfde als NH. Het ziet er wel allebei leuk uit Knipoog

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:50

Maroush schreef:
VD is imo niet (helemaal) hetzelfde als NH. Het ziet er wel allebei leuk uit Knipoog

Wat is dan het verschil??