Pff, ja ook alweer zo'n moeilijke kwestie.
Ik heb ook de mensport en ik ben ook aan het denken gegaan enzo.
Ik ben bezig met een hackney de beginselen te leren van de mensport. Het was totaal geen makkelijk beestje. In heb gegin met gewoon hoofdstel, nou dan hoefde ik er niet recht achter te lopen, want daar kon ze niet aan wennen, dan draaide ze heel de tijd, schoot vooruit of probeerde me zelfs met opzet weg te trappen!!!( daar heb ik dus eerst ff aan gewerkt dat ze DAT niet meer deed!) Maar goed back too the point: met standaard oogkleppen, nergens geen last meer van. Auto's waren dooood eng, met oogkleppen zeker drie kwart minder eng. Ik denk dat als ik haar halve of kwart oogkleppen om zou doen ik weer een stuk moeilijkere pony zou krijgen.
Oke qua ruimtelijke orrientatie heeft Leen Taal wel gelijk opzich, maar goed ik vraag ook niet aan me pony om zelf om een obstakel heen te lopen en rekening te houden met de bredere wagen achter zich zodat ik zelf lekker niet hoef te sturen.
Ik vind het nog steeds wel een moeilijke questie, maar voorlopig blijf ik ff lekker bij het vertrouwde.
Wat je nog wel kan doen ook om uit te proberen of je het fijn vind, is net als op de foto in de mensport van die wollen dingen aan de bakstukken te bevestigen, net als bij de renpaarden, als proef om uit te proberen of je het fijner vind.....