[AR] [LO] voltige

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jen_iis

[LO] voltige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 11:37

doen jullie votige ? hebben jullie tips ? ik doe het ook wel eens maar niet zo vaak. in stap lukt alles wel maar in galop donder ik er telkens af Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 10-03-05 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DeBje

Re: voltige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:48

Ik doe ook aan voltige.

Voltigeer je al lang? Bij welke vereniging voltigeer je?

Je moet gewoon veel blijven oefenen en dan gaat het binnenkort vast ook in galop goed.

Kijk anders eens op www.voltige.nl daar vind je informatie over voltige en links naar andere voltige sites. Ook vind je daar een link naar het volitgeforum.

jen_iis

Re: voltige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:15

DeBje schreef:
Ik doe ook aan voltige.

Voltigeer je al lang? Bij welke vereniging voltigeer je?

Je moet gewoon veel blijven oefenen en dan gaat het binnenkort vast ook in galop goed.

Kijk anders eens op www.voltige.nl daar vind je informatie over voltige en links naar andere voltige sites. Ook vind je daar een link naar het volitgeforum.

oke bedankt! ik voltigeer nog niet bij een groep ik doe het alleen op mn verzorgpony soms met mn instructrice .. k doe meer aan springen en vooral dresuur ..

glodis

Re: [LO] voltige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:51

Hoi,

Ik zit niet op voltige hoor, maar ik heb wel eens een paar lessen gehad (stuk of 10).
Ik zou zo zeggen, probeer eerst alles in stap, en vervolgens in galop, kun je er al wel in galop op springen dan? en gewoon in galop lijkt me ook niet heel moeilijk. De simpelste oefening vond ik toen om gewoon een rondje te draaien op het paard (ik weet niet meer hoe het heet, volgens mij 'de molen').
En wat ook belangrijk is, is je pony er wel geschikt voor, ik vond toen ook dat een groot paard makkelijker is dan een pony, omdat je jezelf er dan makkelijker erop kan slingeren.

Ik vond het heel leuk om te doen, maar als je het serieus wil doen, zou ik toch op les gaan hiervoor, het is best moeilijk.

SUCCES!!

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:56

Inderdaad gewoon blijven oefenen. Lang geleden heb ik wel fanatiek aan voltige gedaan en ik vond in galop eropspringen bv makkelijker dan in stap. Je kunt de vaart van het paard dan gebruiken om jezelf erop te slingeren. Verder is het vooral een kwestie van gevoel. Dus oefenen, oefenen, oefenen. Kun je ook doen door lekker veel zonder zadel te gaan rijden. Kun je je dressuur- en springoefeningen ook gewoon doen. Knipoog

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:50

hoi

ik zit op voltige ...

wat is je probleem het blijven zitten in galop ?

hebben jullie en voltige singel er op??
ik had in het beging ook last van dat
ik er aan de buiten kant af slingerde ...
probeer wat zit oefeningen..
( zo kreeg in de tip van me lerares Tong uitsteken )
bijv. op je handen zitten en de beweging van je paard opvangen ..

Reaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:49

Ik zit niet op voltige (ook nooit gedaan) maar ik turn wel Haha!

misschien veel evenwichts oefeningetjes doen ofzo en buikspieren trainen en veel oefenen natuurlijk

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:00

Ik voltigeer ook, je moet gewoon veel oefenen in galop!

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 10:33

mn verzorgpony heeft een hele ongelijke galop en dat zit heel eritand Tong uitsteken k ben er maar mee opgehouden Lachen zeheeft een geboren talent met springen Clown echt lollig

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:42

Ik voltigeerde nooit bij een groep en nu ook niet maar wil het wel afentoe weer gaan doen.
Eerst moet alleen me paardjes ingereden worden dus daar heb 'k 't even drukker mee Knipoog

iig ik heb op m'n oude verzorgpaard gevoltigeerd met voltigeersingel etc.
Ik kende al wat dingen van de manege etc.
Maar m'n oude verzorgpaard, een Gelderlander, die had 1 been ongelijk komt door verwaarlozing van 't dier bij de vorige eigenaar.
Maar na een tijd ook in galop lukte 'wat' dingen.
niet alles maar dat kon niet vanwege d'r been. Dan viel je er idd gewoon snel weg af.

Als je echt door wilt moet je oefenen Knipoog
En oefenen. Vork

Overigens de me andere oude verzorg Haflinger die daar dus samen van was. Nouja het longeren ging absoluut niet en was toen niet zo ervaren persoontje met longeren Bloos
Daarop afentoe gevoltigeerd maar daarom niet veel.

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:49

ik heb elke dag voltige gedaan op kamp. Het moeilijkste vond ik rechtstaan, ben er bijna afgedonderd. MAar als je echt niet meer wou, moest je ook niet meer. Alle oefeningen moesten wij eerst in stilstand doen. Dan in stap, daarna in draf en uiteindelijk in galop. Wij deden dat altijd op tinkers. Daar blijf je makkelijker opzitten omdat ze wat breder zijn dan andere paarden. Maar zoals velen hier zeggen: blijven oefenen!!! Veel succes!!!