Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kyona schreef:Zou eerst eens vragen waarom hij geen bit in mag. Bij de pessoa moet je het touwtje door de bitringen doen, dus heb je wel een bit nodig. Is met alle hulpteugels volgens mij het geval. Met aan het halster/kaptoom los longeren, krijg je geen extra spieropbouw....dus beetje vage opmerking over dat zonder bit.
blazelover schreef:ìs het geen optie om hem gewoon aan het halster te longeren en dan een bijzetteugel of iets dergelijks om te doen of je kunt hem over balkjes of dergelijke laten draven en verder veel overgangen laten maken en schijnovergangen oja volgens mij kun je beter even iemand erbij halen die beter duits spreekt![]()
suc 6
Kyona schreef:Zou eerst eens vragen waarom hij geen bit in mag. Bij de pessoa moet je het touwtje door de bitringen doen, dus heb je wel een bit nodig. Is met alle hulpteugels volgens mij het geval. Met aan het halster/kaptoom los longeren, krijg je geen extra spieropbouw....dus beetje vage opmerking over dat zonder bit.
Elpharo schreef:Hoi hoi....ik heb ook gehoord van Emiel Voest dat het de voorkeur heeft om zonder bit de pessoa te gebruiken....maar ik weet niet meer waarom! Vreselijk!! Ik heb wel gemerkt bij een vriendin die haar paard met bit en slof longeerde (met bit), dat haar paard de neiging kreeg om in een modelletje te gaan lopen zonder goed de rug te gebruiken...nu is dat wel op te lossen, maar misschien is met een halster de pessoa net vriendelijker en houden ze makkelijker contact in plaats van weg t eduiken?? Kweetniet, ik oppe rmaar wat....je kunt de pessoa prima gebruiken met een rijhalster van emiel voest...die geven net wat directere aanwijzingen dan een stalhalster (die de druk juist moet verdelen). Maar het blijft zaak om het paard over vier benen te laten lopen...hopelijk heb je hier iets aan....dubbele lijnen kan hetzelfde effect hebben, maar daar moet je dan wel eerst even aan werkenSucces ermee, ik ben benieuwd hoe het zal gaan allemaal.