Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Percy schreef:Kleine paarden zijn zeker in de marathon inderdaad in het voordeel. Voor een gewone bosrit maakt dat niet zoveel uit.
napie schreef:Ik heb pony's van 1,10 m en in tempo gaan we net zo snel als de grote paarden alleen wenden we sneller (alleen in stap raken we achter)
Een voordeel vind ik dat je alles wat gemakkelijker kan vervoeren want alles is kleiner. Ook kan ik eigenlijk bijna overal wel langs met me wagen waar vaak andere wagens niet langs kunnen.
Sommige vinden wel dat je een beetje voor paal rijd met dat kleine grut (waar ga je later mee rijden? wanneer koop je een echt paard?)
Weer anderen vinden het stoer of aandoenelijk.
Sjonniej schreef:Maakt niet uit
Als ze groter zijn, nemen ze grotere passen en ga je sneller. Maar meer verschil is er niet. Zolang ze maar lief zijn...
Manuutje1990 schreef:Sjonniej schreef:Maakt niet uit
Als ze groter zijn, nemen ze grotere passen en ga je sneller. Maar meer verschil is er niet. Zolang ze maar lief zijn...
Dat zou ik nog niet te hard roepen.. Mijn Shet kan zo ontzettend hard draven dat het verzorgpaard van een vriendin moest galloperen om het bij te houden. Echt niet normaal snel kan ze..
Sjonniej schreef:Manuutje1990 schreef:Dat zou ik nog niet te hard roepen.. Mijn Shet kan zo ontzettend hard draven dat het verzorgpaard van een vriendin moest galloperen om het bij te houden. Echt niet normaal snel kan ze..
Maar als ik alle uitzonderingen erbij moet schrijven, ben ik volgend jaar nog niet klaarZo heb ik nog steeds geen paard gevonden die David (1.36) in stap bij kan houden...