[AR] Combinatie-tuigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

[AR] Combinatie-tuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 22:53

Ik heb al eens eerder een topic gestart over combinatie tuigen, vorig jaar ofzo. Maar ik kan het topic niet meer terug vinden, dus plaats ik het nog eens.

Ik ben van plan om op korte termijn een combinatietuig te gaan kopen. Ik heb die al van Ideal gezien, maar alleen nog maar in kunststof. En die wil ik eigelijk niet, ik wil graag leer.

Wat voor merken/ leveranciers zijn er nog meer met combinatie-tuigen en hebben jullie een idee wat daar de prijzen van zijn?

Ik heb ook eens met een bokker gesproken over deze tuigen, zij verkochten deze en ook wagentjes. Maar wie was het ook alweer Verward Haha!

baudyh

Re: [AR] Combinatie-tuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:28

misschien een stome vraag maar wat is een combinatie tuig?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:45

Dat is een tuig dat je kunt ombouwen naar enkelspan, tweespan en tandemtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:53

OdK gebruikt ze volop, ik dacht gewoon leren van het merk Ideal, maar nu jij zegt dat die enkel kunststof hebben zit ik weer te twijfelen... Ik vond die van daar iig super handig, zo om te bouwen en gewoon goede kwaliteit leer, en fijn in gebruik.

Als ik weer eens centen heb (ooit...) ga ik zeker daar weer voor.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:06

Ik heb een Ideal-combinatietuig, uiteraard van leer.
Hier een foto, ik hoop dat je er genoeg op kunt zien.
Afbeelding (alleen het schoftje en de borst zijn van Ideal)

Helaas heb ik een tijd lang problemen gehad met de singel, dat beide pony's zich erop open liepen. Maar dit is eindelijk mbv. een bontje opgelost.
Verder vind ik het een mooi tuig, is goed soepel alleen zie je op het schoftje (waar de lichtogen hangen) al dat de verf er een beetje afgaat.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:33

Dus ook gewoon van leer. Dat is mooi, want ik wil liever geen kunststof. Waarom precies weet ik eigelijk niet, want het is wel handig met schoonmaken, meer een gevoelskwestie ofzo Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:55

Leer vind ik persoonlijk een stuk mooier en ik haal er 1x per maand een vochtige spons overheen en het is zo schoon. In het begin 2x ingevet (was zomer 2004) en het is nog steeds heel soepel en mooi.

Het leren tuig is op veel plaatsen ook verstevigd met nylon, de strengen bijv.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:56

odk gebruikt vd wiel tuigen, mooi spul maar kost ook wat.

Het grote voordeel aan deze tuigen is dat je ze dus kan ombouwen als je de goede spullen ervoor hebt. Ook zijn het sterke tuigen, van goede kwaliteit leer en gaan lang mee.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 14:10

Ehja... de van der Wiel tuigen zijn idd práchtig! Alleen net even iets buiten budget Knipoog

Zulke hoge eisen stel ik nou ook weer niet aan mijn tuig, ik rijd er tenslotte niet dagelijks, meerdere uren mee. Dat moet OdK natuurlijk wel.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:28

ik maak zelf tuigen zowel beroepsmatig alsook als hobby. misschien kan ik iets voor je betekenen...
Knipoog

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:06

ik heb dit probleem opgelost door een enkel en een dubbelspan tuig te kopen van een goedkoper merk. niet alleen omdat van de wiel buiten mijn budget valt maar ook omdat ze het niet hebben in mijn maatje. kunststof zou ik ook niet meer kopen. ik zag laatst het van de wiel kunststof combinatie tuig van een aantal maanden oud... op een hele hoop plaatsen gerafeld.

maar met een enkel en een dubbelspantuigje kan je ook tandem rijden. tenminste ik wel Lachen ik heb dan de achterste in het enkelspan staan en dan de voorste gewoon in haar dubbelspan tuig met lange strengen (die van mij gewoon van een paardenmaat tuig Lachen )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:52

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 10:06

Toevallig had ik op Equitana bij de stand gekeken (en een zweep gekocht)
Maar zij verkopen alleen kunstof combinatietuigen. Het zal binnenkort een Ideal worden gok ik zo. Daar zit hier in de buurt een dealer van, dat is ook wel prettig.