[AR] Verzekeren van passagiers op de wagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

[AR] Verzekeren van passagiers op de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 01:12

Misschien dat iemand van jullie het weet?

Als je mensen meeneemt met je aanspanning, hetzij kennissen, hetzij mensen die ervoor betalen om mee te mogen rijden, hoe kan je die verzekeren?

Stel dat er iets gebeurt, paard gaat ervandoor, wagen gaat om en helaas, een aantal passagiers hebben daardoor medische kosten. Dan kunnen ze de menner, denk ik, aansprakelijk stellen.
Voor de auto heb ik daar een ongevallen inzittenden verzekering voor maar kan je iets dergelijks ook afsluiten voor passagiers op je aanspanning? En zou er verschil zijn tussen de kennis die meerijdt of de persoon die je tegen betaling vervoert?

Wij hebben namelijk met een campingeigenaar afgesproken dat we recreatieritten gaan rijden voor campinggasten. We zijn daar nu het concept voor aan het opzetten maar ik wil uiteraard wel goed verzekerd op pad en niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan per slot van rekening altijd gebeuren.

viola

Re: [AR] Verzekeren van passagiers op de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:20

Ik heb het niet helemaal uitgezocht maar het is eens ter sprake gekomen toen ik het met onze verzekeringsman over mogelijke diefstal van mijn wagen gehad heb.

Hij zei toen het volgende over passagiers:
Bij niet betalende passagiers valt dit onder je wa verzekering.
Komen ze er echter achter dat de passagiers betaalt hebben om mee te mogen rijden is het een andere zaak, dan gaan ze er niet mee vanuit uit je een pariculier ritje rijd, maar dat je zakelijk bezig ben. Hoe dat verder precies zit dan weet ik niet, heb ik toen niet verder over door gevraagd.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:41

Dit is een lastig onderwerp. Je moet eerst zeer goed navragen bij je verzekering, en ik denk dat je dan al snel een bedrijfsverzekering krijgt. Als je geld gaat verdienen is dat een soort "zaken doen". Stel deze vraag eens aan je verzekeringsagent, die weet er vast wel meer van.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:44

Doordat je er mee verdient zal het zeker anders liggen dan wanneer je vrienden een rondje meerijden. Maar verder zou ik er niets van weten...

Ik denk er nu eigenlijk aan; Heb je ook bij je WA-verzekering erbij laten zetten dat die ook moet gelden bij snelheid- en behendigheidswedstrijden? Dat regeltje kan je er zo bij laten zetten, maar als je het niet doet kunnen ze knap vervelend worden als je het er niet bij hebt staan.