[AR] Ineens helemaal mengek :-)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

[AR] Ineens helemaal mengek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 02:22

Wij hebben 7 paarden op stal. 3 fjorden, 3 haflingers en 1 fries. We hadden een KWPNer. Ik reed met de KWPNer intensief dressuurwedstrijden in de L1, maar die is sinds kort overleden. Met de fries trainde ik ook intensief dressuur en we waren bijna B klaar toen het ongeluk met de KWPNer gebeurde. Toen ben ik een tijd niet meer op de fries gaan trainen maar hebben we hem voor de wagen gezet. Hij deed het echt super en is een echt mendressuurpaardje. Nu train ik hem zowel onder het zadel als voor de wagen en beiden gaat echt super.

Ik ben bezig me aan te melden bij een vereniging waar je zowel menlessen als dressuurlessen onder het zadel kan volgen. Om en om per week lijkt me super! Ik hoop in april hiermee te kunnen starten en van de zomer te kunnen starten officieel bij menwedstrijden. Dressuurwedstrijden onder het zadel daar wacht ik nog even mee tot hij L klaar is, hij is namelijk erg sterk en snel onder het zadel.

We hebben dus 7 menpaarden en mennen trok me helemaal niet zo. We hebben 5 wagens. Twee huifkarren een echte trouwkoets, een marathonwagen en een 'werkwagen'. De fjorden en haflingers kunnen in tweespan. Ik ga me vooral richten op de fries. De rest van onze paarden zijn meer voor buitenritten en ritten met de huifwagen door het natuurpark, maar de fries ga ik echt een dressuurmenpaardje van maken. Ik heb er ineens helemaal zin in en kan niet wachten tot de menlessen beginnen.

De fries heb ik helemaal zelf beleerd en we zijn zelfs al eens buiten het erf en de rijbak geweest! Ik zal gauw eens foto's maken!

Wie rijden er ook mendressurwedstrijden en kunnen mij wat meer vertellen hierover? Wat voor wagen je nodig hebt? Wat voor kleding enz
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 20-02-05 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [AR] vergeten in titel

laura2span

Re: Ineens helemaal mengek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:47

ik rijd samengestelde menwedstrijden.. daar zit dus ook dressuur bij. ik rij deze gewoon met mijn marathon wagen maar als je hoger komt moet je een authentiek rijtuig hebben met bijpassende kleding. ik moet zowieso altijd ik pak met een hoedje.
maar uiteindelijk gaat het toch om het paard en niet om de kar hoewel het natuurlijk wel meetelt in het totaal plaatje.
wat de eisen zijn bij een echte dressuur wedstrijd weet ik niet... zowieso een hoedje Clown

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:37

Ah weer een mengek Haha!

Ik rij dressuur met 2 pony's, enkelspan L en M. Wat wil je weten??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:26

Leuk hè mennen, helemaal niet zo saai en makkelijk als je eerst waarschijnlijk dacht.
Maar het maakt niet uit wat voor wagen je hebt.

Dit staat er verder in het regelement over kleding:
Citaat:
1. KLEDING EN UITRUSTING 1.1 De kleding van de deelnemers en de grooms moet met de stijl van het rijtuig en het tuig overeenkomen. 1.2 Voorschoten, hoeden en handschoenen zijn verplicht voor de rijders. Grooms moeten een hoofddeksel dragen en handschoenen aan hebben (art. 36). In de klasse 1 mag een deelnemer in ruitertenue rijden zonder voorschoot, maar met hoofddeksel en handschoenen. 1.3 De rijder moet een zweep voeren van een passende stijl en de slag moet lang genoeg zijn om alle paarden te bereiken. De slag mag vastgebonden zijn aan de zweep.

Citaat:
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten – ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer. 2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in: - kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed-voorschoot (heren) - kostuum, combinatie of lange rok-hoed-voorschoot (dames) - een paar handschoenen De kleding van de grooms: - heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed - dames: kostuum, combinatie of lange rok, hoed - een paar handschoenen - ook het verenigings- dan wel het ruitertenue is toegestaan 3. Voor de deelnemer is het voorts verplicht om een zweep in de hand te voeren. De zweep dient dusdanig van lengte te zijn dat het (voorste paard) aan de schouder geraakt zal kunnen worden. 4. In het geval van slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de afgevaardigde/vertegenwoordiger worden toegestaan. 5. Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of van wie de voorlezer/groom niet correct gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het starten worden geweigerd.

Ik hoop dat je nu genoeg weet over kleding? Haha!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:29

wat leuk!!!

je bent ook van harte welkom bij de boktclub voor menner in de huiskamer. Zie de link in mijn onderschrift!