Ik ben erg geinteresseerd in parelli en lees er dan ook veel over. Nu weet ik dat je op een gegeven moment weer met een hoofdstel kunt gaan rijden, maar dat dit alleen nog maar is op de hulpen te verfijnen.
Maar nu vroeg ik me dus af of je heel goed moet kunnen rijden als je met parelli begint, ik rijd namelijk al een hele tijd gevorderd en rijd nu acht jaar, dus ik ben geen beginner meer, maar ik kan mijn teugels nooit helemaal goed op maat houden. Het lijkt me dus, dat als je parelli wilt gaan doen en je zit in een hoog level waarbij je het hoofdstel gaat gebruiken, dat je dan wel perfect met de teugels om moet kunnen gaan, wil je niet al je werk verpesten..
Is dit zo, en kun je dus eigenlijk alleen meedoen aan parelli als je heel goed kunt rijden of valt dit wel mee en kun je beter, als je dus niet zo goed je teugels op maat kunt houden, maar beter met een touwhalster blijven rijden?
PS: Ik wil nu nog niet aan Parelli gaan beginnen, ik heb nog niet eens een eigen paard, maar later als ik groot ben