[AR] [ lo ] vraagje over 'touwtjes '

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

[ lo ] vraagje over 'touwtjes '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 09:39

h0i h0i

hoe maken jullie die 'touwtjes' vast bij het longeren, ? iedereen zegt altijd dat tie ong 6 meter touw gehaald heeft. maar hoezo zo lang? die maak je toch gewoon vast aan het bit en aan de longeersingel.. of niet??

dan kan ik dat vandaag gaan proberen

horseylove

Re: [ lo ] vraagje over 'touwtjes '

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:13

Tr3z3l_l0v3r schreef:
h0i h0i

hoe maken jullie die 'touwtjes' vast bij het longeren, ? iedereen zegt altijd dat tie ong 6 meter touw gehaald heeft. maar hoezo zo lang? die maak je toch gewoon vast aan het bit en aan de longeersingel.. of niet??

dan kan ik dat vandaag gaan proberen

de touwtjes gaan aan de onderkant van je singel vast door eventueel een ring door je bit en dan weer aan je tuigeje vast
Afbeelding
voorbeeldje van het tuig die je kan gebruiken je hebt ook andere je maakt het dus tussen zijn benen aan je tuig vast door de voorbenen
door het bit aan de ringen vast zetten bovenin je yuig
snappie?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:18

tussen de voorbenen aan een singel
dan door het bit
en aan de zijkant weer aan de singel

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:45

Quidou schreef:
tussen de voorbenen aan een singel
dan door het bit
en aan de zijkant weer aan de singel

dat moesten wij doen van de paarden fisio

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:11

je kunt de touwtjes op zoveel verschillende manieren vast zetten!!! De vraag is dan hoe wil jij je pony trainen?? Wil je dat hij lekker laag en diep en door zijn rug gaat lopen*als hij dit nog niet kent* dan zet je hem idd tussen zijn voorbenen en bij de elleboog vast. Maar kent je pony dit al en wil je hem juist wat op de achterhand plaatsten omdat dit mss niet onder het zadel lukt, dan kun je hem bijzetten door de touwtjes bij de elleboog te bevestigen, door het bit naar de schoft laten gaan*dus door het bovenste ringetje* en dan via de ander bitring weer na de elleboog laten gaan. Om het paard meer sprong te laten ontwikkelen kun je het bijzetten door de tuowtjes tussen de voorbenen en op de schoft vast te zetten, maar bij deze manier moet je heeeeel goed opletten of het paard niet gaat hangen. Veel paarden zullen dit nl gemakkelijk vinden met deze bevestiging.

Dus je zult eerst naar de mate van africhting aan de longe van je paard moeten kijken, vervolgens naar de manier waarop jij je paard wil laten lopen aan de longe en daarna kun je pas kijken hoe je je paard bij zult gaan zetten....

En 6 meter heb je echt wel nodig, bij een paard, want je moet er ook aan denken dat je de touwtjes wel al vastmaakt als je nog los moet stappen, maar ze dan nog niet op spanning staan. Als je precies genoeg hebt om het paard bij te zetten kun je de touwtjes pas bevestigen als je los gestapt/ draaft hebt. Ik persoonlijk vind het gemakkelijker om ze tijdnes het opzadelen al te bevestigen maar nog niet op spanning te zetten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:17

Ik gebruik geen touwtjes omdat je dan niet zelf kunt inwerken (je hebt vanaf het midden geen direct contact en kunt dus ook niet gauw ff een touwtje iets langer of korter doen). Ik gebruik een dubbele longeerlijn, die ik door de ring van de longeersingel haal. Ring zit ongeveer op beugelhoogte. Dan maak ik de lijn aan het bit.
De eerste keer dat ik dit doe bij een paard, gaat de binnenste lijn van het bit direct naar mijn hand (nog niet door de ring) en de buitenste lijn gaat van het bit, door de ring, over de rug van het paard naar mijn hand. Gaat dat goed, dan doe ik de buitenste lijn achter het paard langs. Gaat dat ook goed, dan gaat de binnenste lijn ook door de ring.
Zorg wel dat je paard niet schrikt en er van door tettert als je de lijn achter zijn kont langs legt.
Suc6