[ar] Iemand goede foto van een lamoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linlovesyou

[ar] Iemand goede foto van een lamoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:08

hallo,

Ik ben op zoek naar een goede foto van een lamoen. Ik heb zelf een sulky, nou paste Troy er normaal allemaal net tussen, nu is ze dus drachtig en past het dus niet meer. Dit leek me een mooi moment om gelijk een nieuwe boom te laten maken.

Nou heb ik dus iemand gevonden, die een mooie nieuwe boom voor mij kan maken, maar hij weet zelf niks van paarden af en hij wil graag een duidelijke tekeing zien.

mijn 'oude' boom is gewoon recht, zonder vorm erin, en ik vind het toch handiger om gelijk nu een goeie boom te laten maken.
Mijn boom kan er namelijk makkelijk utischiete dus ik wil een mooie afbuiging.

En hoeveel cm, steekt die bij jullie uit naar voren en hoeveel ruimte zit er tussen de pony en de boom???

ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen!!!

linlovesyou

Re: [ar] Iemand goede foto van een lamoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:28

ohw ja met boom bedoel ik ook lamoen, maar ik kan het niet meer editen... ik noem het namelijk altijd boom, maar geloof dat dat niet helemaal klopt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:20

Afbeelding

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 00:20

super harstike bedankt
wat een ontzettend mooie kar trouwens!!!!!!!!!!!!!!

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:55

hoi, ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem... die dikke buik past er niet meer tussen Tong uitsteken
Ik wilde je alleen maar een tip geven: Ik heb zelf een uitschuifbaar lamoen. Je zaagt de 2 buizen doormidden en gebruikt 2 diktes zodat je de ene buis in de andere kan schuiven. De buis die het dichts bij de wagen zit moet het dikste zijn. En die zet je dan vast met 2 schroeven. Ik weet dat het een beetje onhandig klinkt zo, maar nu kan je de lengte altijd aanpassen mocht dat nodig zijn. Ik heb toen stella zo dik was, het lamoen wat langer gemaakt zodat het breedste gedeelte precies om haar buik viel. ik heb toevallig een foto om je het te laten zien:

Afbeelding

succes met knutselen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:21

Teigetje: dat is ook een handige tip zeg!
Daar kan de TS vast ook wat mee! Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:27

Dat in-uitschuif-systeem zit in de meeste lamoens/lamoenen wel die tegenwoordig verkocht worden.
Misschien kan je op een site van een rijtuigbouwer nog wat vinden, of kan hij je een goede tekening sturen.