[AR] [VD] Hoe krijg ik zijn pas hoger??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

[VD] Hoe krijg ik zijn pas hoger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:56

De foto aan de linker kant laat zien hoe Maris nu zijn "pas" maakt, Dit kan hij al een half jaar ongeveer. Ons einddoel is uiteindelijk de "pas" te maken zoals rechts op de foto te zien is. Hoe krijg ik dit voor elkaar?? Iemand tips??
Afbeelding

LadyMadonna

Re: [VD] Hoe krijg ik zijn pas hoger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:00

eigenlijk vrij simpel.
Op het moment dat ie een schitterende hoge pas doet, prijs je hem helemaal de hemel in. Alles wat, qua hoogte, daaronder zit, beloon je niet.

Succes!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 15:06

ja dat klinkt eigenlijk wel heel simpel idd.. Bedankt.. Ik ga het proberen OK dan!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:59

maar wat als je paard nooit hoger gaat?

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:32

Je kan hem ook leren dat hij met zijn been jou hand aan moet raken. Eerst doe je je hand op de hoogte waarmee hij normaal gesproken zijn pas maakt. Op een gegeven moment doe je je hand hoger, en waarschijnlijk doet hij dan ook zijn been hoger in de poging jou hand aan te raken, want daar beloon je hem voor. Lachen
Succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:36

ik zou niet je hand als target gebruiken, maar dan een pionnetje ofzo. Een enthousiaste hoef kan hard aankomen

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:16

Ja oke daar heb je natuurlijk gelijk in. Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:21

euh ja ik ben het met stef eens, die hoef kan idd flink hard aankomen, meestal onbedoeld. Dus ik ga ook voor de achterkant van mn zweep oid.. Maar bedankt voor de reactie.. Ik ga het vd week eens proberen. Dan kan ik hem ook gelijk het targeten eens aanleren, Pling

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:14

Je hand moet je ook niet gebruiken, omdat je dan elke keer bukt bij het commando voor de pas. Je loopt dan het risico dat het paard het bukken als commando voor de pas gaat zien. En dat zou rot zijn als je daar achter komt als je net iets van de grond op wilde pakken.

Ik zou zelf het paard z'n knie leren targetten op een duidelijke target (stok met tennisbal oid?). De target kan je dan langzamerhand steeds hoger houden, zodat het been in de gewenste richting komt. Ik zou dit ook doen in combinatie met klickertraining.

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:52

Bij jive heb ik het geleert door zelf zijn been echt heel hoog opte tillen zeg maar!
Daarna kreeg hij inderdaad door dat hij voor een simpel pasje niks kreeg en voor een mooie pas een worteltje Tong uitsteken