Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mirjam schreef:Wij betalen 70 euro per jaar en daarvoor krijgen we zo'n 18 rijlessen (in principe om de week met een zomerstop en decemberstop). We hebben dan 45 minuten les en zijn met 2-3 aanpassingen in de les.
Op zich heel goedkoop dus, maar het is alleen voor shetlanders.
-vraag, hoor. IK heb nooit mensles gehad. Ik heb wel jaren gemend. 
. Ik les met 3 mensen een uurtje voor dat geld. Dinsdagavond gaan we bij een andere manege kijken naar de menles en waarschijnlijk gaan we daar dan lessen.
Het is wat dichter bij voor ons.
Citaat:Wat rijden jullie met veel in de les. Heb je dan nog wel genoeg aandacht?
. De reden waarom ik het zo duur vind worden is dat ik dus ook 1x in de week "gewoon"paardrijles heb. Ik weet wel dat paarden een dure hobby zijn maar ik vind het wel belanrijk om ook wat te leren.
En helemaal als je je eigen paard, kar, tuig enz. meeneemt. Oké een goede instructeur kost ook geld maar ik heb het idee dat ik nu niets meer leer. Als mijn vorige instructeur er nog was (destijds ook het koetsiersbewijs bij gehaald) had ik de kosten er graag voor over. Helaas is hij gestopt met lesgeven. Vanaf dinsdagavond ga ik mennen bij een andere manege en zelfs als ik lid ben van de club ben ik goedkoper uit. We mennen dan met vier aanspanningen een uurtje. PeruaansePas schreef:Dat is heel goed te doen.![]()
Moet ik me bij menlessen ongeveer hetzelfde voorstellen als bij rijles? Misschien een-vraag, hoor. IK heb nooit mensles gehad. Ik heb wel jaren gemend.