[AR] Menlessen, wat betalen jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buuf

[AR] Menlessen, wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:56

Hier even een vraagje. Sinds ik mijn koetsiersbewijs heb gehaald ben ik op de manege doorgegaan met menlessen. Met een eigen aanspanning betaal ik € 95,- voor 10 lessen. Volgens mij is dat niet echt duur. Nu ben ik na de zomer (korte stop) weer verder gegaan en nu gooien ze de leskaart ineens met € 40,- omhoog! dus € 135,- per 10 lessen. Ik schrok me dood zeg! Zonder mij ook maar iets te vertellen hoorde ik het toevalling... Ik ben direct verhaal gaan halen omdat ik het wel een hele verhoging van het lesgeld vind. Gelukkig had ik mijn leskaart nog niet vol en volgende week heb ik mijn laatste les. Dan ga ik stoppen en kijken of ik ergens anders goedkoper kan mennen. Ik heb tenslotte alles zelf mee.....
Maar misschien zijn de lessen wel zo duur ik ben benieuwd hoeveel jullie betalen.!!

jantina

Re: [AR] Menlessen, wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:20

Ik betaal 65 euro voor 5 lessen. We rijden dan met drie aanspanningen in de binnenbak van de manege.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:39

Wij betalen 70 euro per jaar en daarvoor krijgen we zo'n 18 rijlessen (in principe om de week met een zomerstop en decemberstop). We hebben dan 45 minuten les en zijn met 2-3 aanpassingen in de les.
Op zich heel goedkoop dus, maar het is alleen voor shetlanders. Cool

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:38

Mirjam schreef:
Wij betalen 70 euro per jaar en daarvoor krijgen we zo'n 18 rijlessen (in principe om de week met een zomerstop en decemberstop). We hebben dan 45 minuten les en zijn met 2-3 aanpassingen in de les.
Op zich heel goedkoop dus, maar het is alleen voor shetlanders. Cool

Dat is heel goed te doen. Ja

Moet ik me bij menlessen ongeveer hetzelfde voorstellen als bij rijles? Misschien een Blond -vraag, hoor. IK heb nooit mensles gehad. Ik heb wel jaren gemend.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:46

wij betalen *even rekenen* ruim 330 euro per jaar. Dat komt op ongeveer 8 euro per les. We zitten dan met maximaal 4 enkelspannen in de les, als er mensen zijn die 2span willen rijden dan proberen ze max 2 2spannen in de les te hebben, want je hebt dan wel 4 paarden in de bak lopen.
en krijgen dan 45 min les. dit bestaat eigenlijk altijd uit dressuur, soms met wat kegeltjes (waar je dus je paard weer mee moet los werken)
en een paar keer per jaar echt een parcours waar je de 1e 2x gewoon netjes doorheen moet rijden en de 3e keer op snelheid Bloos

MarjoleinP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:48

ik betaal gemiddeld € 8.50 per les. Dit is voor 0.75 uur in een hele grote binnenbak met maximaal 5 aanspanningen. Losrijden doen we voor die tijd buiten.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:35

Ik betaal 20 euro per priveles, (instructeur van Deurne) en die duurt ongeveer 45 a 60 minuten.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:36

Ik betaal 50 euro per uur, maar ik krijg alleen een keer in de 2 weken les.

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:59

Dan vallen de kosten van mij dus wel mee! Clown . Ik les met 3 mensen een uurtje voor dat geld. Dinsdagavond gaan we bij een andere manege kijken naar de menles en waarschijnlijk gaan we daar dan lessen. Haha! Het is wat dichter bij voor ons.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:06

Bij mij is het verschillend, ligt er aan bij wie ik les. Meestal tussen de 20 en 50 euro (prive of groep)

Bij bij betaal je voor een priveles van een uur 40 euro, dat is incl aanspanning.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:20

Ja ik les in princiepe elke donderdagavond.Mits de bak goed is.Is een buitenbak van 30x60m.We lessen max met zijn 3.Meestal zo'n 45 a 60 min.Voor helemaal gratis.Ik sta op een pensionstal waar de eigenaren van mennen.En langzaam steeds meer stalgenoten van mij.We zijn nu met zijn zevenen.De stal eigenaresse heeft het alle paarden en ruiters geleerd en vind het gewoon leuk om ons verder te helpen.Het is gewoon op basis nivo.Altijd heel gezellig.Als het soms vanwege het weer nier door gaat dan hebben we meestal filmavond in de kantine met ons mengroepje.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:02

Ik betaal ongeveer 220 euro per jaar. Daarvoor rijden we elke week in een binnenbak met max 6 aanspanningen. Menners kunnen een wagen van de vereniging gebruiken.
Dit is niet zo duur (ik ben penningmeester van de vereniging dus ik weet wat we allemaal kwijt zijn als vereniging aan bakhuur, verzekering, instruktie enz)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:05

13 euro per uur, grote buitenbak (eb en vloed), groepslessen van maximaal 10, meestal minder aanspanningen. Instructeurs (Bob van Asselt of vervanger) werken met portofoons op de wagens. Ik rijd met eigen aanspanning, weet eigenlijk niet wat de huurders betalen voor kar en/of paard.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:17

Wat rijden jullie met veel in de les. Heb je dan nog wel genoeg aandacht?

Wij krijgen ook les met een microfoon en oordopjes. Erg makkelijk. Je hoort goed wat er verteld wordt en je hoort ook nog wat aan een ander op de wagen uitgelegd wordt, is soms ook wel erg leerzaam Ja

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:03

ik betaal 25 euro per uur voor een prive les. dat is vooral dressuur matig.
bij mijn koetsiersbewijs krijg ik 8 praktijklessen en 7 theorie en betaal ik 300 euro maar dat bedoel je denk ik niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:38

Citaat:
Wat rijden jullie met veel in de les. Heb je dan nog wel genoeg aandacht?

Ja, tien vind ik veel, dan is de aandacht ook niet ruim, ben ik absoluut met je eens. Meestal zijn het er ongeveer 6 en dat vind ik in een bak van 40 x 100 meter geen probleem. Kwaliteit van de lessen is gewoon goed, ik rijd recreatief maar kan zo toch dressuurmatig lekker werken met mijn paard. Daarbij zou ik eerlijk gezegd het geld er al voor over hebben om gewoon regelmatig in zo'n lekkere ruime bak te kunnen trainen, dus ik ben dik tevreden.

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:46

Ik betaal 20 euro per priveles.
De instructeur komt ook wel eens thuis en dan betaal ik 30 euro per les.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:37

ik weet niet wat ik betaal, heb les op school

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:09

ik betaal dus 50 euro voor een les et eigen aanspanning en nog een iemend, we zijn dus met zijn 2een..
ik betaal dus het meeste Ach gut
....maar het is wel een goede instercteur........

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:36

Ik heb dus niets te klagen! Bloos . De reden waarom ik het zo duur vind worden is dat ik dus ook 1x in de week "gewoon"paardrijles heb. Ik weet wel dat paarden een dure hobby zijn maar ik vind het wel belanrijk om ook wat te leren. Koe En helemaal als je je eigen paard, kar, tuig enz. meeneemt. Oké een goede instructeur kost ook geld maar ik heb het idee dat ik nu niets meer leer. Als mijn vorige instructeur er nog was (destijds ook het koetsiersbewijs bij gehaald) had ik de kosten er graag voor over. Helaas is hij gestopt met lesgeven. Vanaf dinsdagavond ga ik mennen bij een andere manege en zelfs als ik lid ben van de club ben ik goedkoper uit. We mennen dan met vier aanspanningen een uurtje.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:01

PeruaansePas schreef:
Dat is heel goed te doen. Ja

Moet ik me bij menlessen ongeveer hetzelfde voorstellen als bij rijles? Misschien een Blond -vraag, hoor. IK heb nooit mensles gehad. Ik heb wel jaren gemend.

Op mijn paard heb ik gewoon rijles en met het shetje heeft mijn vriend menlessen. Op zich is er niet zo heel veel verschil, omdat beiden op dressuur gericht zijn. De figuren zijn hetzelfde, ze moeten direct op de commando's reageren (al geef je die anders aan) en ze moeten een fijne aanleuning geven.

Bij mennen krijg je ook nog wel eens een parcours te rijden (wordt meestal met kegeltjes afgezet). Dit vind ik erg leuk. Je zou dit het beste kunnen vergelijken met springen, al ga je niet over maar door de hindernissen Haha!

En met de buitenritten is het grote verschil dat je op een paard vaak een andere route neemt dan achter een paard. Met een shetje kan je nog wel op het fietspad, maar dan zijn zandpaden weer een beetje een probleem (te zwaar).

Meer overeenkomsten dan verschillen dus. Ik had het als echte dressuurruiter nooit zo op mennen, maar het is echt geweldig om te doen!