[AR] [VD] buigen geeft een probleem...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

krummel

[VD] buigen geeft een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:18

Mijn haf kan nu op commando stap, halt en voet.

Nu ben ik bezig met buigen te leren. Ik doe dan dus een snoepje tussen dr voorbenen en dan komt ze met dr hoofd tussen de voorbenen door. Op dan moment trek ik een van de voorbenen zachtjes naar achteren waardoor ze erdoorheenzakt en dan dus buigt. En ondertussen zeg ik de hele tijd buig buig buig... Nu doet ze dat al vanzelf en hoef ik alleen nog als hulp een snoepje onder dr buig (vlak achter de voorbenen) te doen.
Maar het probleem is dan heeft ze het snoepje gehad en dan blijft ze zo staan omdat ze nog een snoepje wil.
En als ik dus met snoep bezig ben (pakken of uit me poetstkist halen) gaat ze gelijk in die houding staan (buigen) en verwacht dus dat ze dan snoep krijgt.Hoe moet ik dit probleem nou oplossen/voorkomen??

Rayorgy

Re: [VD] buigen geeft een probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:52

Negeren!! Je kan haar wel op commando leren opstaan maar als ze zonder enige commando al gaan buigen dan moet je het gewoon negeren, een gouden regel! Haha!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:00

Ja doe ik ook wel ik geef er nix om en ga gewoon door met waar ik mee bezig was, dan komt ze weer omhoog. Maar de volgende keer doet ze het doodleuk weer.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:40

Begrijp ik het goed dat je paardje dus met bhet hoofd tussen de benen op 1 knie ligt? Of is dat niet het doorbuigen van het been wat je bedoelt?

Wat ik verder niet begrijp, je zegt dat ze indie houding blijft staan omdat ze nog een snoepje wilt. En daarna zeg je dat als je een snoepje pakt dat ze meteen weer in die houding gaat staan... Bedoel je 2 verschillende keren? Of bedoel je 2 verschillende houdingen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:17

Het beste en gemakkelijkste is om de pony een "einde oefening-commando" aan te leren. Nadat ze op commando ophoud kun je rustig gaan belonen of eerst nog een andere oefening vragen die je dan kan belonen. Negeren is erg moeilijk: als je per ongeluk een keer je paard aait of een vriendelijk woord geeft heb je hem al beloont. Dan ben je variabel aan het belonen en zal de pony nog meer zijn best doen.
Dat hij uitzichzelf het gedrag gaat vertonen gebeurt vaak als er geen duidelijk que (lichaamsseintje) aan het commando zit, of er onbewust een que in is geslopen, die je pony wel kent maar jij als trainer niet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:28

Niet altijd met biks belonen, het is wel een fijn begin om de beloning te ondersteunen, maar doe dit in combinatie met kloppen,aaien e.d
Van snoep alleen worden ze happerig en vervelend, en ze verwachten elke keer snoep.
Wissel je beloning af, de ene keer een snoepje erbij, de andere keer prijs je je paard de hemel in door alleen maar te aaien, knuffelen, praten,klopjes geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:13

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:06

Amable schreef:
Begrijp ik het goed dat je paardje dus met bhet hoofd tussen de benen op 1 knie ligt? Of is dat niet het doorbuigen van het been wat je bedoelt?

Wat ik verder niet begrijp, je zegt dat ze indie houding blijft staan omdat ze nog een snoepje wilt. En daarna zeg je dat als je een snoepje pakt dat ze meteen weer in die houding gaat staan... Bedoel je 2 verschillende keren? Of bedoel je 2 verschillende houdingen?

2 verschillende keren bedoel ik, en nee het hoofd ligt niet op 1 knie. Het ene been is gestrekt voor zich uit het andere dubbel onder dr buig en dr hoofd raakt ergens tussen die 2 benen de grond.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:09

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:11

Enne bedankt voor alle tips Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:50

Je bedoelde dus het compliment ( ik vroeg me ook al af waarom je aan dr been trok voor de buiging Knipoog )

Pas dan alsjeblieft op dat je dan het hoofd niet tever tussen de benen doet, bij een compliment is dit niet de bedoeling en kan het goed verkeerd gaan

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:57

zal ik doen