[AR] [LO] pessoa vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

[LO] pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 12:49

Van iedereen hier op bokt hoor je geweldige verhalen over de pessoa, nou ik een keer geleend van iemand en mn paard reageerde er goed op, nu heb ik er zelf heen gekocht, maar blijkt er zit geen gebruiksaanwijzing bij, van hoe en op welke standen ik dit allemaal vast kan maken.
heeft één van jullie een idee hoe ik dit wel kan krijgen!
want ik ben bang dat ik het nu fout ga doen!
ik weet niet of dit op het juiste forum staat
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 26-01-05 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LO] in titel vergeten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:26

je kunt hem op een paar standen zetten:
- lang laag
- middel
- hoog
- dressuur
bij een gewoon in training staand paard gebruik je die laatste eigenlijk nooit, dat is te moeilijk en dus te zwaar.

bij laag doe je de katrollen aan het bit en maak je de haakjes tussen de benen onderaan de singel vast. zorg dat je hem aan de zijkant door je singel hebt heengehaald of door je dekje, je paard kan er anders in gaan staan.
bij kiddel doe je de katrollen aan het bit en bevestig je de haakjes aan een ring aan de zijkant of je maakt hem op een andere manier vast aan de singel (als je de ringen te hoog vind bijvoorbeeld)
als je paard het nog niet goed snapt kun je hem aan de voorkant het beste wat losser laten. zorg wel dat het bontje aan de achterkant op de goede hoogte zit.
in mijn profiel staat een foto van eef met pessoa en er staat een topic bij HAW met romy aan pessoa.
hopelijk heb je hier wat aan.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:44

en welke stand kun je het best mee beginnen of welke stand wordt het meest gebruikt?

Ania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:35

vinci schreef:
en welke stand kun je het best mee beginnen of welke stand wordt het meest gebruikt?

De Laagste stand begin je mee, zo werk je het paard los, en als het paard los door de rug loopt dan kun je hem hoger zetten.

Liselot

Re: pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:21

bij paarden die het nog niet kennen die ik eerst altijd de middelste stand. de lage stand is voor jonge paarden en paarden die het niet kennen erg moeilijk.

Kobus

Re: [LO] pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:31

In de gids van Divoza horseworld staat de gebruiksaanwijzing afgebeeld.

Dela

Re: [LO] pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 10:06

Kobus schreef:
In de gids van Divoza horseworld staat de gebruiksaanwijzing afgebeeld.

mmmm ff de gids bestellen dus! Haha!