[AR] [LO] Hoe leer ik longeren???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

[LO] Hoe leer ik longeren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 16:10

Mijn verzorgpony wil ik nu is longeren maar ik weet niet hoe ik het moet leren want ze bij en bokt en steigert en trapt vaak komt omdat ze niet opgevoed is maar hoe leer ik haar nu longeren? En me andere verzorgpony is een shet die is heel lief maar die was eerst heel goed met longeren maar het lukt nu niet meer omdat ze het al een hele tijd niet meer gedaan heeft. Hoe leer ik ze weer aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:41

Eerst zelf goed leren, dan gaat het vast probleemloos. Als je op gewone les zit kun je misschien een keer longeerles vragen en er zijn een hoop leuke boeken. Niet op je pony's afschuiven iig.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:31

Of een longeerworkshop volgen? Met of zonder paard?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:58

Ik kan zelf wel longeren mar hoe leer ik het die pony bedoel ik *LOL* Dus hoe doe ik dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:06

Als je het zelf goed kan is dat geen probleem.....
Een paar tips;
De eerste keer iemand bij het hoofd laten meelopen en jij de stem- en zweephulpen geven. Niet teveel vragen gelijk. Een afgezette cirkel gebruiken is makkelijker voor jou en de pony. Maar nogmaals, ik zou dit niet op je pony afschuiven, longeren is erg leuk om te doen maar goed longeren is net zo moeilijk als goed paardrijden!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:29

iemand mee laten lopen in een afgezette cirkel is wel makkelijk! Maar als ik jou was zal ik nog even wachten met je verzorgspony longeren want als ze bokt en trapt zal ik daar nog even mee wachten totdat je het een beetje in de hand hebt! Als ze niet opgevoed is zal ik daar maar eens heel snel mee beginnen in samenwerking met de eigenaar!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:45

Waar woon je? Anders wil ik mezelf even opofferen. Haha!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:55

Ja eerst wat goed gedrag bijbrengen zal denk ik helpen... En dan gewoon voorzichtig beginnen net als [***] al aangaf.