[AR] vertrouwen totaal kwijt, geen respect meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurake

vertrouwen totaal kwijt, geen respect meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:43

Ik zit met een probleem

Ik heb het gevoel dat mijn paard mij totaal niet meer vertrouwd. Sinds we op een dressuurstal staan en ik iets serieuzer ben beginnen werken heb ik het gevoel dat ze me totaal niet graag meer heeft. Als ik in haar stal kom legt ze haar oren plat of draait ze zich om of wil ze bijten. En ze heeft totaal geen respect meer voor mij.

Ik wil het graag anders aanpakken, zodat het weer zoals vroeger is. Een beetje grondwerk om de band weer wat op te krikken. Alleen weet ik niet goed hoe ik er moet aan beginnen. Q is een paard dat voor alles 10x zoveel tijd nodig heeft als een ander paard. En als ik haar loslaat in de kleine piste en als ik in het midden ga staan, doet ze er alles voor om niet in mijn buurt te hoeven komen.

Hebben jullie ideeen wat ik met haar kan doen?
Deze middag ga ik eens met haar aan de hand gaan wandelen, wat ik vroeger veel met haar deed, alleen hoop ik dat ze mij niet omver loopt ofzo.

grj laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:46

Probeer dingen te doen die je leuk vindt en vond, daar draait het toch om? En met een goede band gaat rijden ook beter. Vind ze het daar verder wel leuk op stal? Misschien is het niet om jou maar om andere redenen(komt ze genoeg buiten enzo?). Misschien verder eens hulp vragen.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:10

Ik had ook het idee dat het vertrouwen tussen Fenna en mij aan het verdwijnen was, terwijl we elkaar altijd heel goed aanvoelden..... Dat kwam met name omdat we van boerderij veranderd waren en hier maar een andere pony stond. Dat is nogal eens een pittige tante die zich vaak op Fenna afreageerd en aan de andere kant juist niet zonder Fenna kan en dan in paniek raakt.
Fenna was altijd heel rustig en zelfverzekerd, maar werd hierdoor ook onrustig en een beetje zuur. En omdat er nu maar twee ponies waren nam ik ze vaak allebei mee, waardoor we nooit meer saampjes iets leuks deden. Zo werd ze steeds afstandelijker.
Nu doe ik veel dingetjes met haar samen, lang poetsen, wandelen, Freestyle, etc. En nu word het weer steeds meer als vroeger, gewoon veel tutten (is Fenna gek op), en alle druk weg. Neem de tijd voor je paardje en ga leuke dingen doen!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:00

Het kan ook zijn dat je pony het niet bevalt op de stal... Er zijn daar waarschijnlijk vaak meerdere mensen en misschien geven die haar allemaal wel aaitjes enzo heeft ze wel een hekel aan zoveel aandacht van veel verschillende mensen. Een pony die ik ken was op een manege altijd ook de zuurpruim, staat nu aan huis ergens en is in topconditie en humeur tegenwoordig...!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:18

Ja idd, dat kan heel veel schelen! Bij Fenna was het dus andersom, die mist de andere paarden en de aandacht Lachen