Hoi hoi! Heeft iemand nog wat leuke oefeningen van voltige om op een shetje te doen? Diana (z0rr0 @ Bokt) en ik doen welleens 'kunstjes' op onze verzorgshet Doom! Maar... alleen maar de vlag, staan en op onze knieen zitten. Weet iemand dus nog een paar ideetjes? Of een link met die info over voltigeoefeningen? En weet toevallig ook iemand waar je goedkoop een longeersingeltje (voor shetjes) kan kopen?? Na, ik hoor het wel! Doey doey! KuZz YerrY!
Ik kom daar niet op, want ik ben niet geregistreerd.. Iemand tips... ?? En wat is de molen, en hoe moet ie? GreetZz YerrY
lailapri
Geplaatst: 02-01-05 00:39
ehm heb daar ooit een site over gevonden misschien ff googlen of hij stond op paarden.pagina.nl maar dat weet ik niet zeker....
djerada
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-05 00:57
Oo, thnx! Ik zal morgen ff kijken, mar nu ga ik slapen Doey doey! KuZz YerrY
maxxie
Geplaatst: 02-01-05 13:15
De molen is een oefenig waarbij je helemaal rond gaat. Dus je zit recht vooruit je gooit 1 been omhoog ( rechterbeen ) naar amazone zit. Daarna ga je vanuit amazone zit, je linkerbeen over zijn kont gooien/tillen zodat je achterste voren zit ( je hebt gewoon 2 handen aan de singel) Vanuit achterstevoren gooi/tillen je je rechterbeen naar buitenkant, en dan zit je in amazonezit aan de buitenkant. Dan het laaste been gooi je weer omhoog over zijn hals en dan uiteindelijk zit je weer gewoon. Sorry ik ben niet zo goed in uitlegge, dus ik hoop dat je het een beteje snapt, als je meer wilt weten kunje me altijd pb-en. Veder zijn de oefeningen die jij doet vlag, staan, knielen uit uitvoerbaar bijv achterwaarts, schuin, voor de hals. Andere oefenigen kunje kijken op www.voltige.nl en dan bij beelden, daar staan heel veel foto's en kun je oko leuke oefenigen vandaan halen. Veel plezier
djerada
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 12:20
Dankje, ik snapte hem al... Ik kenmde hem al maar was vergeten hoe die heette! Maar heeft verder nog iemand anders een melige oefening?? En uhn beetje makkelijk! hihi (LOL ) GreetzZ YerrY
Ferroowtje
Geplaatst: 04-01-05 16:43
Ehw tja officieel ga je ook flanken bij voltigeren (benen van de ene kant van het paard naar de andere kant zwiepen en weer terug over zijn kont) maar op een shet miss wat moeilijk vanwege de hoogte.... Tja en zo'n kopstand *vergeten hoe het heet* is ook nog te doen als je goede armspieren hebt
Chippp
Geplaatst: 04-01-05 22:17
Heb je wel een dikje dekje op zn rug? Anders lijken die knieën me niet zo lekker.. Heir nog een paar oefgeningetjes.. ik weet niet of t wel gaat op n shet hoor haha maar probeer maar!
Prinsenstand; op je linkerknie en je rechtervoet ervoor zetten op je voet gewoon. Snap je kan niet uitleggen Kleermakerszit; je benen gekruist voor je zegmaar Scharen; je benen naar achter opzwaaien, daarboven kruisen en dan achterstevoren landen. Van achterstevoren kan je weer je benen opzwaaien en terugdraaien Standvlag; de vlag alleen niet op je knie maar op een voet. En gewoon achterstevoren knielen, achterstevoren de vlag enz.. Afsprongen: Achterstevoren op je knieën, 2 handen op zn bil en er afspringen.. of je benen wijd of tussen je armen door hurken. gewoon zitten, opzwaaien naar achteren je benen boven bij elkaar doen en afduwen en naast/ achter je pony landen.
Ik denk dat je een voltogesingel nergens goedkoop kan krijgen.. zorg iig voor een dikke deken en desnoods een longeersingel ofzo das nog makkelijker dan niks
djerada
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 13:57
Dankjulliewel voor de tips!! Van de meeste begrijp ik het een beetje!! Ik ben van plan om een voltigesingeltje te kopen, want anders gaan al die voltige oefeningetjes wat moeilijk... En dan wil ik er een dekje voor daaronder kopen... Maar weet iemand toevallig een goede site war je van die longeersingel(tje)s kan kopen? En kan je eigenlijk wel van die voltigeersingels kopen voor shetlanders? En hoeveel kosten ze ongeveer? Groetjes YerrY!!
patsur
Geplaatst: 05-01-05 15:28
je kunt ze bij de grote paardensportwinkels kopen. Kijk op www.voltige.nl voor oefeningen en daar staan ze ook uitgelegd. JE moet een schuimrubber dek hebben van 2 cm dik ofzo.. Met een hoes eromheen van badstof of ribstof. Onder de singel moet een ander schuimrubber dek, een smalle.. ook een aantal cm dik. Je kunt het beste kijken bij de foto's op de voltige site
DeBje
Geplaatst: 05-01-05 15:32
Leuke oefeningen zijn bijvoorbeeld,
Prinsenzit, opstaan zonder je vast te pakken en weer terug naar prinsenzit
voorwaarts staan, draaien naar zijwaartstaat, draaien naar achterwaarts staan draaien naar buitenwaartstaan en weer voorwaartstaan.
Je kunt ook leuke afsprongen doen, zoals een koprol een arabier etc.
maxxie
Geplaatst: 05-01-05 16:30
bodemsprongen zijn ook leuk en op een shetje ook goed te doen.
djerada
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 23:00
Wat zijn bodemsprongen??En wat is de arabier?? En waar op die voltigesite zie je uitgelegde oefeningen? ThnQ! Groetjes YerrY
P.S. Sorry, voltige is niet mijn sterkste kant..
Chippp
Geplaatst: 05-01-05 23:12
Bodemsprong is eraf springen en er binnen 1 galopsprong weer op. Het makkelijkst vanuit binnenwaarts Ken je de arabier miss wel van gewoon op de grond, met gym.. Dat is een soort radslag maar dan op 2 voeten tegelijk landen. Dus je staat achterstevoren in de hals, of op de rug ligt aan hoe groot jij bent en je paard en doet de radslag met je handen op zn bil en dan landt op de grond met 2 voeten tegelijk. Maar ik denk dat een shet daar n beetje klein voor is. Daar ben je binnen 1 pas al vanaf
djerada
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 23:29
Oo, haha! Ik snap het al.. Ik was even vergeten wat de arabier was Dankjewel! Verder iemand nog andere tips? Groetjes YerrY