[AR] [VD] Aan de hand draven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Welshcob

[VD] Aan de hand draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:53

Hoi,
Mijn pony die wilt niet draven aan de hand.
Weet iemand hoe ik dit haar kan aanleren?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:54

iemand er doen achterlopen (als hij niet slaat natuurlijk)
een paard van een vriend wou dat ook nooit doen tot men vader met een paraplu erachter liep,dan kon hij duidelijk wel draven aan de hand Lachen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:55

misschien heb je hier iets aan:
de mondelinge hulpen geven (drrrrrrraf!, klikken met je tong enz)
zelf gaan joggen/rennen
zweepje meenemen en zachtjes aantikken
daar doen de meeste het wel op...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:58

waarom wil je dat je paard dat kan??????
gewoon met snoepjes Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:45

Je pony vasthouden met je rechterhand en in je linkerhand een zweepje. Dat naar achteren steken en als je het commando "draf" geeft, een klein tikje geven. (zachtjes natuurlijk) en zo een paar keer oefenen. Na een paar keer snapt je pony het vast wel en kan het zonder zweepje.

@Devica: waarschijnlijk probeert ze wat VD uit met haar pony.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:49

VMR -> UZ

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:57

Ik heb zelf niet echt verstand van pony's die écht niet aan de hand willen draven maar ik denk dat je zelf gewoon heel ensthousiast moet doen. Vooral niet trekken, dan gaan ze alleen maar tegenstribbelen. Ik ga altijd gewoon doen alsof ik heel hard ren maar dan gewoon in looptempo, ziet er vast heel maf uit maar meestal draven ze dan uiteindelijk wel mee.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:05

Devica schreef:
waarom wil je dat je paard dat kan??????
gewoon met snoepjes Haha!

haha met paardensnoepjes lukt het mij ook Tong uitsteken maar als ik alles met paardensnoepjes moet doen moet ik 2 zakken snoepjes perdag aan me paard voeren want dan wilt ze later alleen alles voor een snoepje doen Tong uitsteken

maar het kan wel natuurlijk:)
maar ik doe het meestal een beetje gaan joggen en zeggen drrrrrrrraf en dan lukt het meestal wel Knipoog
veel plezier en suc6;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:25

met janneke gebruikte ik het uiteinde van me touwje, zachtjes tegen haar aan (achter mij), maar dat is een mini weet niet hoe lang touwtje je nodig hebt voor een paard.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:56

Tsja, als je paard aan de longe of voor de kar het commando drrrrraf wel kent neemt ze je volgens mij aardig in de maling en mag je dan best is een tik uitdelen hoor. De mijne heeft er namelijk ook wel is een handje van. Schijnheilig

Ik vind draven aan de hand trouwens super handig hier in de stad. Als ik ga wandelen en oversteken bij een stoplicht bijvoorbeeld, om maar niet platgereden te worden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 06:35

eerst maar eens vertrouwen kweken, zonder zweep... als je paardje je vertoruwt loop ze wel mee

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:49

baroen schreef:
eerst maar eens vertrouwen kweken, zonder zweep... als je paardje je vertoruwt loop ze wel mee

heeft niet altijd met vertrouwen te maken. Mijn paard loopt altijd keurig mee, maar draafde gewoon niet aan. Ze ging wel sneller stappen, maar aandraven ho maar. Ze had dat tikje in het begin gewoon echt even nodig om te snappen dat ze echt aan moest/mocht draven.

Een tikje betekent nog niet slaan... Mijn arm was niet zo lang om haar aan te duwen en met het halstertouw, haal je het ook niet met een paard.

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:27

als je naast der gaat lopen kan je misschien elf gaan rennen rent misschien dat ze zelf dan mee gaat rennen

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:53

Ik had dat ook regelatig, dan nam ik een iets langer touw mee. Als ze dan niet in draf ging zwaaide ik rondjes met het touw richting haar achterhand, hier reageerd Fenna heel goed op, maar wij hadden ook al Freestyle gedaan waar ze het zwaaien van kende Lachen Toch is het een vriendelijke manier en het paard begrijpt het goed (als je zelf duidelijk bent dan).

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:11

Mijn paardje doet het altijd wel als ik zelf ga rennen en prrr of drrrraf zeg .... Dan schud ie even met zijn hoofd en rent dan achter me aan/naast me. En met snoepjes doet ie het altijd wel Tong uitsteken

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:12

mijn pony wouw toen ze net kwam ook niet draven aan de hand.
ik moes heel hard trekken voor dat ze wouw draven en dat was dan 2 stappen en dan ging ze weer stappen.
maar toen heb ik m'n zweep er even bij gepakt,
en haar een tikje gegeven als je niet wouw (om het duidelijk te maken).
toen ging ze eindelijk draven!!!!
Daarna heb ik haar natuurlijk beloont!!!
En ik heb maar 1 keer mijn zweep te hoeven gebruiken, want daarna draafde ze alteid netjes naast mij Haha!

Dus zo heb ik het gedaan Knipoog

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:16

baroen schreef:

Een tikje is om het duidelijk te maken!
Mijn pony dacht daarna van : ooohw bedoel je dat ..!!
Volgense mij snapte ze gewoon niet wat ik bedoelde !!
En na dat tikje draafde ze gewoon alteid lekker mee Lachen
Even belonen erna met een snoepje zouw helemaal geweldig zijn natuurlijk,
om aan te geven dat ze het goed heeft gedaan Knipoog

Welshcob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:04

Hey,
De meeste tips hier had ik al gebruikt, maar ik was vandaag op het idee gekomen inplaats een zweep te gebruiken een longeerzweep omdat ik dit iets handiger vind. Het gaat nu redelijk goed, en ik ga nu elke dag oefenen zodat als we gaan wandelen aan de hand ik ook eens met haar kan draven Lachen (is ook goed voor je conditie *LOL* ).

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:02

De oefening blijven herhalen en consequent zijn.
Mijn pony ging vroeger altijd abrupt stilstaan als ik hem vroeg aan te draven, nu draaft overal op commando aan.
En het is zeker goed voor je conditie, veel succes verder !