[AR] [vd] waarom doet jou paard iets niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

[vd] waarom doet jou paard iets niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 17:08

Zomaar iets wat ik me afvraag.
Vandaag een clinic in breda gehad, voor een opleiding paardenhouderij. Ging op zich harstikke goed, alleen Honey wilde niet plat liggen, om de dood simpele rede dat ze geschoren is, en de bak nat en koud was. Dit vergeef ik haar dus. Ik ga ook niet in mijn nakie in de bak liggen, en ik kan Hon gelukkig goed inschatten wanneer ze iets niet wil met een reden, en wanneer ze aan het draken is.
Ik zit nu dus te denken om haar te leren liggen op een fleece plaid o.i.d.

Hebben jullie ook bepaalde dingen die je paard onder bepaalde omstandigheden niet doet?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:21

Uhm nou sowieso niks op de stenen...maar das vrij logisch! En ik zorg dat k niet dicht bij een hek zit...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 17:30

dat is iets wat JIJ niet doet, en dat bedoel ik dus niet...
Ik bedoel van: Al ga je op je kop staan, hij/zij doet het gewoon niet

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:12

Timon houd absoluut niet van shows/vrijheidsdressuurmeetings en dat soort gedoe
Hij vind het wel leuk, maar hij kan zich niet meer goed concentreren op zijn kunstjes en daarom begint hij happerig en irritant te worden.
Daarom ben ik nu ook helemaal klaar emt show/vrijheidsdressuurmeetings.
Heel leuk om bij te wonen, maar nee ik laat me niet meer zo voor schut staan! Het is me 3x gebeurd en ik ben er nu helemaal klaar mee.
Hij verdomd het gewoon om naar me te luisteren omdat de dingen die om hem heen gebeuren veel intressanter zijn. Hij doet het wel, maar of happerig of nadat ik het 100x moet vragen.
Als mensen egt zo benieuwd zijn mogen ze een keer bij me op stal komen, maar shows enzo, nee....
Mensen krijgen alleen maar een verkeerd beeld van ons Scheve mond

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:42

Aaah Marieke dat is helemaal niet zo! Ik blijf het juist super vinden om jullie samen in actie te zien! Zowel gewoon als met VDmeetings! Party!!

Dacht je dat ik me niet kapot schaam als Mirei zich weer als een duiveltje door de bak verplaatst? Haha! (Mirei is niet zo sociaal aangelegd vrees ik Haha! Vooral Timon vindt ze niet zo, die probeert ze levend op te vreten Haha!)

Nog even ontopic: Het enige wat ik me zo kan bedenken dat Mirei ooit niet gedaan heeft is steigeren. Toen had ze een periode dat ze daar geen zin ofzo in had dus deed ze het ook niet Haha! Prima, doen we gewoon wat anders Haha!
Bij vreemden steigert ze vaak ook niet, maar dat komt meer doordat die het commando vaak niet overtuigend genoeg geven of doordat Mirei vindt dat ze niet naar ze hoeft te luisteren Tong uitsteken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:47

Dennis doet het altijd wel. Alleen heel haastig als er merries in de buurt zijn. Als ik vraag te liggen is het meteen plof. Met buigen knalt hij z'n hoofd tussen zijn voorbenen. Compliment word meestal meteen knielen dan. Pas word stampen enz.
Zie hem dan maar weer rustig en gecosentreerd te krijgen. Hij wil wel, maar heeft z'n aandacht er dan niet bij. Hij doet wel iets, maar vaak overdreven of niet het goede.

Erika3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:57

Ik heb tot nu toe met Erika nog niet gehad naar mijn weten dat ze iets niet wilde doen. Alleen als we soms lang bezig zijn door krijgt ze er op een gegeven moment genoeg van of wanneer we vaak achter elkaar VD'en. Je ziet dan aan haar dat ze het minder leuk vindt en met iets minder enthousiasme doet maar ze doet het dan wel. Nou heb ik natuurlijk helemaal geen ervaring wanneer mensen staan te kijken dus daar kan ik niet over meepraten Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 23:06

Met Hon ging het vanmiddag ergens gewoon heel grappig. Ze ging liggen, ik vraag haar plat, ze kiept even op haar zij...
AAAAAAAAAAAHHHHHHHH KKKKOOOOOUUUUUUDDDDDDDDD
En staat heel snel op Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:10

stef schreef:
Met Hon ging het vanmiddag ergens gewoon heel grappig. Ze ging liggen, ik vraag haar plat, ze kiept even op haar zij...
AAAAAAAAAAAHHHHHHHH KKKKOOOOOUUUUUUDDDDDDDDD
En staat heel snel op Haha!

Dat had Dennis zaterdag in het bos. Ik liet hem ff pootje baden in de waterbak en bleef zelf op het droge. Hij PLONS er in, zak door z'n knieen, rolt op z'n zij, gaat daarna zitten, keek om zich heen naar al die mensen die stonden te lachen, staat op, gaat weer liggen op z'n andere zij, gaat weer plat en vloog overeind. Dat was volgens mij het moment dat het water helemaal door zijn dikke vacht heen kwam Haha!.

Dit deed hij dus allemaal uit zich zelf, onder toezicht van veel publiek en een Ciska die niet meer bij kwam van het lachen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:34

als het zand in de bak te nat is, dan gaat Banjer meestal niet liggen... ik geef haar geen ongelijk... Lachen

En als ze nog aan het kauwen is op haar beloning, dan lacht ze ook niet... dan eet ze eerst haar mond leeg voor ze weer gaat lachen... Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:45

Zhanna wil als we hard dressuurmatig gewerkt hebben niet meer moeilijk VD-en, dat houdt dus eigenlijk in, geen compliment en niet knielen. Alle andere dingen wel want die kosten haar weinig moeite en dan is zo'n brokje toch snel verdiend Knipoog En soms loopt ze te stieren, als ik in de wei VD vraag doet ze alles tot ik met het compliment aan kom, dan rent ze hard weg Rolleyes En als ik dan kus vraag ofzo komt ze ook meteen weer terug, tot ik weer compliment vraag... En als ik haar dan d'r halster om doe met een touwtje eraan dan laat ze zich zo op 1 knie zakken... maf paard, maar dat houdt het wel leuk Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 08:37

Timo doet alles als hij het kan wel laila zich ook wel, ook al zou ik het op stenen of op stal vragen, alleen met rijden geeft ze soms aan dat ze het lichamelijk niet meer kan (is al 29) Janneke had eerst buikpijn dus dan deed ze de dingen ook wat minder goed, verder doen ze het opzich wel.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:33

Eli heeft op het moment een slechte conditie (wordt aan gewerkt en gaat al een stuk beter). Als ik met hem fiets en hij is al een beetje moe wil hij niet meer in galop. Afstappen en een stukje met hem gaan rennen zodat ik hem ook van achter wat kan aanmoedigen hoef ik niet te proberen want dan gaat'ie er in één keer vandoor zodat ik hem kwijt ben. Ik Probeer dus alleen galop als hij er zelf zin ik heeft want anders ben ik hem kwijt. Voor de kar en thuis is de wei gaat het wel en kan ik ook wat verder gaan omdat hij toch niet weg kan en dat weet ie wel.

Kwa VD had hij een tijdje geleden een periode dat hij als hij een beetje moe was (en dat was toen heel snel) niet meer wilde steigeren. Nu doet hij het gewoon weer wel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:29

Danc heeft vaak geen zin in longeren

OOk buitenrijden op vreemde stukken wil die niet graag en gaat dan lekker noodstoppen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:46

Rydar was heel makkelijk die deed alles overal.. alleen als ie zijn bui niet had kon ik t soms vergeten Schijnheilig maar liggen in een plas of (als ik zou willen) op de stenen zou hij geen probleem vinden..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:40

Debo schreef:
Rydar was heel makkelijk die deed alles overal.. alleen als ie zijn bui niet had kon ik t soms vergeten Schijnheilig maar liggen in een plas of (als ik zou willen) op de stenen zou hij geen probleem vinden..

inderdaad, ry is echt super makkelijk. pas was ik wat vd aan het doen in de bak(is drijfnat helaas), en in dacht laat ik is kijken of hij wilt liggen, en ja hoor, een paar keer meer draaien dan normaal maar plof daar lag die *LOL*
tsja, gapen doet hij niet als hij zn mond vol heeft, maar goed, dat vind ik logisch, ik doe ook mn mond niet wagenwijd open als die vol zit, want dan valt al het lekkers eruit...

boef vertikt het wel is te gaan liggen, maar dat heeft hij nog niet zo vaak gedaan, dus dat zal nog wel beter worden hoop ik.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:57

Die van mij hebben gewoon soms geen zin in een bepaalde oefening. Dat verschilt, ligt denk ik aan het humeur Haha! Indy vertikt het heel vaak om een pirouetje te draaien, maar waarom? Denk dat ze het een dom saai te simpel oefeningetje vindt. Want ze kan het best. Maar ze wil het dan gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:20

Summertje schreef:
Die van mij hebben gewoon soms geen zin in een bepaalde oefening. Dat verschilt, ligt denk ik aan het humeur Haha! Indy vertikt het heel vaak om een pirouetje te draaien, maar waarom? Denk dat ze het een dom saai te simpel oefeningetje vindt. Want ze kan het best. Maar ze wil het dan gewoon niet.

haha dat vind Mexx t makkelijkste kunsje (van de 3 die hij er kent Knipoog ) zodra hij mensen met wat lekkers ziet zit ie zijn staart achterna.. haha nietswetende mensen kijken dan heel vreemd Haha! Verward

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:26

Ze kijkt me dan echt zo aan van mens doe niet zo dom.
Ze kan dan soms echt pissig worden. Ik doe de oefening ook haast nooit meer.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:53

Ow jah Nero wacht altijd even tot zijn eten op is en dan gaan we weer verder...als hij staat te kauwen buigt hij niet meer enzo...een voetje geven wil dan nog wel Tong uitsteken

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:17

Brutus wil niet naar buiten als het regent! (raar he?!) Hij staat dan echt stil bij de deur, steekt zijn neus naar buiten en kijkt naar me met een gezicht van: "Je denkt toch niet dat ik met dit zeik weer voor mijn lol een beetje in die bak ga hangen?!"
Als ik hem dan toch naar buiten 'sjouw' blijft hij net zo lang bij het hek van de bak staan, tot hij weer naar binnen mag.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:48

mijn paard wil absoluut niets laten zien als er andere mensen bij zijn, of kijken. Dan lijkt het net alsof hij niets weet.

Verder, als hij een kunstje e.d niet leuk vind, bijv. liggen of voetje geven.. dan staat hij me heel gek aan te kijken van..: wat wil je nou? (terwijl hij het commando wel al kent)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:54

Pinky gaat weigeren zodra hij zelf vind dat hij het goed deed maar toch geen beloning krijgt *LOL*
Bijvoorbeeld de spaanse pas lopend. Dit kan hij al zeker 10 passen achter elkaar. Maar soms vind hij het na 5 genoeg. krijgt hij dan geen snoepje dan kan ik daarna vragen wat ik wil, maar dan vertikt hij het gewoon. Het is een erg ijdel diertje, dat wel *LOL* Clown