[AR] Geen ringetjes boven aan het borststuk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AR] Geen ringetjes boven aan het borststuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:22

Afbeelding

dit is mijn 'nieuwe' tuigje ben er eg blij mee maar heb een klein nadeel ondekt.. Bij Rydar's tuig zaten er ringetjes boven op het borsttuig (op de riem die over de hals zit) om je teugels nog doorheen te halen. Dit tuig heeft dat niet en nu blijven mijn lijdsels achter de uiteinden van de riempjes (waar het aan het borststuk vast zit) hangen heel vervelend.. Iemand een 'eigen huis en tuin" iedeetje om dit te voorkomen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:23

Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee als die ringetjes er niet aan zitten. Dan doe ik ze soms rechtstreeks naar het bit of er onderdoor. Het hangt een beetje van de pony af, de een vind dit fijner, de ander dat andere weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:57

2 D ringetjes kopen en met een stukje leer op de halsriem vast naaien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:30

Gewoon onder het borsttuig doorhalen. Bij onze hackney's zitten ze ook niet op het borsttuig, en we halen de leidsels eronder door. Wordt door iedereen bij de hackney's gedaan, die ringen zitten standaard niet op een concourstuig.

Zo ziet er dat dan uit:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:15

ik heb even op wat foto's gekeken van Hackney's en zag het ind.. kun je dan nog wel goed sturen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:36

Je kan ze er ook onderdoor doen, dit doen wij bij het beleren altijd. Hierdoor liggen de leidsels wat rustiger in zijn mond. Maar anders kan je het doen zoals Illindra zegt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:15

Je broek moet ook nog een stuk lager, maar ik neem aan dat dat nog wel komt. Ik heb ook een tuig gehad zonder ringetjes. Die miste ik niet bij mijn shet (korte hals)

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:29

ons eerste enkelspantuig zaten er wel leidselogen op maar die zaten veel te laag in vergelijking met de mond en de leidselogen op het schoft. Dus wij deden het net zoals Neonlight zegt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:53

Aan het tuig van Giant zitten die ringen ook niet en daar heb ik ze nooit gemist. Een tuigenmaker kan er inderdaad zo een paar ringen aanzetten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:30

Debo schreef:
ik heb even op wat foto's gekeken van Hackney's en zag het ind.. kun je dan nog wel goed sturen?

Ja hoor, je kunt prima sturen! Leidsels schuiven ook niet echt als je ze onder het borstuig doet, hooguit als je een tijdje met een lange teugel stil staat en je pony kijkt op zijn gemak links en rechts, maar dan geeft het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:28

@napie ja de broek zit schandalig scheef zag ik toen ik de foto's al gemaakt had ook. Maar nu hangt ie recht Knipoog Ik zal het de volgende keer eens proberen om ze onder t borststuk door te halen thanks!