[AR] [AR]draven op straat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[AR]draven op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:29

Hai

ben een beetje met Mexx aan t 'spelen' met zijn tuigje.. Hij vind t tuig prima en houd van lekker wandelen dus ben nu een paar keer met hem gaan 'mennen' (zonder kar) om hem al zachtjes aan een beetje te beleren (de vraag hoe oud hij is zal gegarandeerd vallen dus bijdeze Mexx is ruim 2 jaar en 9 maanden )
Stappen gaat allemaal heel goed, linksaf rechtsaf stoppen een paar pasjes achteruit doet hij zonder problemen. Mexxje heeft er de grootste lol in en stapt lekker door. Nu dacht ik zal eens een stukje draf proberen maar dan rent ie meteen de berm in.. Tong uitsteken hij is gewent naast de fiets te draven in de berm.. maarja met kar en al de berm in zie ik niet zo zitten.
Hoe ga ik hem overtuigen dat draven op straat ook mogelijk is? Of moet ik dat pas doen als ie eenmaal voor de wagen staat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:37

Gewoon iedere keer stug op de weg zetten.

Dennis deed dat in het begin ook. Nu helemaal niet meer.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:52

Gewoon goed sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:03

jantina schreef:
Gewoon goed sturen

Tja das nog een beetje een probleem.. hij reageerd heel sterk op de teugels zodra ik hem terug op de straat wil zetten draaid ie om en sta ik ineens voor hem ipv erachter Rolleyes

Mexx heeft een hekel aan alles wat er aan zijn hoofd zit of dat nou een halster of een hoofdstel is .. hij reageerd altijd meteen erg overdreven als de druk iets te groot word.. mischien heeft iemand daar ook nog tips voor?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:07

Ook gewoon stug door gaan en dat heftige negeren. Zelf gewoon duidelijk en rustig in je hulpen blijven. Dat extreme gaat er vanzelf wel af.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:39

Eli doet het juist precies andersom, die wil absoluut niet in de berm. Stap, draf en zelfs af en toe een galopsprongetje doet hij het liefst op de weg. Als ik met hem wandel "dwing" ik hem soms de berm in, maar als ik achter hem loop gaat dat moeilijker. Als ik met hem aan de lange lijnen werk in de wei en ik loop langs het stenen paadje doet hij echt alles om er op te kunnen lopen en niet op het gras.
Ik denk dat het bij Eli komt omdat hij wat moeite heeft met zijn benen goed op te tillen en over ongelijke grond nog al eens struikeld.
Waarom denk je dat Mexx het doet? misschien doet het pijn om te draven op het harde, heeft hij geen last van zijn hoeven? Anders moet je ook met fietsen hem af en toe over de weg laten gaan en niet in de berm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:13

Oke ik zal gewoon vol houden Tong uitsteken Viola hij heeft geen last van zijn voetjes heeft nog geen ijzers maar loopt niet slecht op de straat ofzo..

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:23

anders probeer je het toch een keer met iemand ernaast.. ik weet niet of dat helpt.. maar dan kan jij sturen en houd de ander hem tegen..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:34

Oefen in stap alvast figuren, dus gebroken lijnen en slangevolte's over de weg. Hierdoor zal hij beter op je hand gaan reageren en kan je hem in draf ook beter sturen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:59

eerst gewoon aan de hand oefenen, terwijl je ernaast loopt. hij is dan makkelijker te sturen omdat je hem naar je toe kan trekken. wat betreft de heftige reactie op het halster/ hoofdstel; probeer eens een extra zacht halster of hoofdstel met bont of kussentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:27

Thanks voor de tips Sjonniej ik zal t eens proberen! nu gaan we enkel door de bocht als we ergens af slaan maar zo went hij natuurlijk eerder aan de teugeldruk. Helaas ben ik altijd alleen op pad. Mijn vriend heeft er meer verstand van als mij maar we kunnen niet tegelijk weg ivm [***].. er moet er altijd 1tje thuis blijven..

@merrieveulen Ik denk niet dat t echt te maken heeft dat ie t niet lekker vind zitten, er is in zijn vroege jeugd denk ik iets gebeurt waardoor hij het halster en hoofdstel niet fijn vind..

Lisannelayca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:29

Hahah jah gewoon doorblijven gaan Lachen En gaat nooi in 1x goed he Knipoog