[AR] Wagentje wezen kijken, maar helaas...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

[AR] Wagentje wezen kijken, maar helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 22:12

Vanavond naar een heel leuk wagentje wezen kijken in de buurt van Venlo. Stond bij :geschikt voor shet, a of b pony en de foto zag er goed uit

Dus wij er heen, en inderdaad ene prachtig wagentje. Helaas oogde hij nogal ruig. Niet zo zeer de hoogte maar vooral de lengte.
Het is een recreatie wagen, ong 1.20 breed (prima dus) maar hij leek mij erg lang. Achterop was er nog plek voor 4 mensen.
Voor 2span zou het perfect kunnen, maar voorlopig moet ik enkelspan vooruit en ik vrees dat je dan nogal snel de term "dierenbeul" naar je hoofd krijgt en daar heb ik geen zin in.
Helaas dus, we zoeken weer verder... Verdrietig

Zijn er meer mensen met een shet/a pony die zo'n soort wagentje hebben en een foto willen plaatsen? Misschien vertekend mijn idee, ofzo..

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:59

Ahh wat jammer Kim! Ga je nu verder zoeken, of ga je toch voor die ene kar die je op P&K hebt gezien?
Nou ik hoop maar dat je snel een leuke kar vindt

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:23

Pinky_girl schreef:
Zijn er meer mensen met een shet/a pony die zo'n soort wagentje hebben en een foto willen plaatsen? Misschien vertekend mijn idee, ofzo..

Mijn wagentje die ik voor de shetten heb is ook best groot. Ook ongeveer 1,20 breed en best lang.
Nu Eli er nog alleen voor staat is hij voor het mooi ook aan de grote kant en rij ik er met hem alleen mee over de weg. Over onverhard terrein zou het wat te zwaar worden.
Maar bij mij is het idd ook de bedoeling dat ze er met zijn tweeen voor komen en dan is het prima.
Voorlopig rij ik dan enkelspan met mijn oude tweewieler door het bos.

In mijn profiel staat een linkje naar een foto topic van Eli voor de kar.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 23:44

Jeetje dat is ff jammer zeg!
Veel succes met verder zoeken!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:50

Jammer dat je de wagen niet echt goed vond.
Maar ik denk dat je beter naar het gewicht kan kijken dan naar de lengte. Zolang jij niet met je hele familie op die wagen gaat zitten met alleen Pinky ervoor zal er niemand roepen dat het zielig is. Je ziet heel veel lange recreatiewagens.
Ik vind het wagentje van Fiola erg mooi, hij lijkt dan misschien lang, maar dat valt reuze mee. Ik vind dat een mooie aanspanning, die wagen toont echt niet te lang/groot voor de pony. Ik denk dat het zowiezo al heel moeilijk wordt om een kort en betaalbaar wagentje te vinden voor een kleine pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:57

Afbeelding
Ons shetwagentje zonder Kodi

Afbeelding

Afbeelding
En met Kodi.
Het is best een flinke wagen maar hij trekt hem makkelijk.
Meestal rijden we met 2 volwassen en 2 kinderen.
4 volwassenen wordt net te zwaar voor Kodi maar we zitten natuurlijk wel in erg zwaar terrein met "zachte" boswegen en veel heuvels.
Op de harde weg zou het wel kunnen.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:12

Jammer Kim!
Gewoon verder zoeken er komt vanzelf wel wat Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:50

Het gewicht was 3 keer niks. Trekken kan hij hem dus ma-ke-lijk. Maar het oog wil ook wat he? Scheve mond

Misschien wil mijn oog teveel Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:56

Was hij dan langer dan ons wagentje?
Ik vind dit nl. nog wel kunnen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 23:14

Op marktplaats.nl vond ik een foto van een identiek wagentje (ik denk van dezelfde maker ook met een flinke shetlander ervoor. Misschien ligt het aan mij, en blijf ik in mijn hoofd met een marathonwagentje, maar ik vind het geen porum...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 00:51

Nee sorry, maar de laatste foto is idd niet zo'n mooi zicht, een enorme wagen voor zo'n kleine pony, zo lijkt het over te komen, met name omdat de bak zo groot is. Het span van Ilindra vind ik een hele nette combinatie, niet zo heel groot, maar ook weer niet te klein.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:40

Ja die laatste wagen is idd wel erg groot in vergelijking met de pony.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:28

Ilandra wat heb jij een mooi wagentje ! Het staat het goed met Kodi en ik vind het ook leuk dat je er een grotere pony voor zou kunnen zetten, zonder dat dat raar staat. Ik heb een kruising hackney en ben ook op zoek naar een wagentje voor hem. ik vind het ook moeilijk om iets te vinden voor een a/b pony, er is niet veel aanbod en zeker niet voor een betaalbare prijs.

horsenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:49

Ik vind die laatste wagen ook te groot voor zo'n pony die van Ilandra vind ik een erg mooi karretje voor een shet

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:46

Het wagentje op de foto vind ik inderdaad ook te lang. Ik heb het nieuwe wagentje gekocht bij een kennis van de menwedstrijden. Hij handelt in ponywagentjes, koopt ze, knapt ze op en verkoopt ze weer voor een redelijke prijs.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:03

de wagen op de laatste foto heb ik ook voor mijn haf van 1,30m.
alleen mijn wagen is een stuk hoger en lijkt ook minder lang Verward Bij mij kun je met 2 personen achterin, 4 volwassenen zou heel erg krap worden.. gaat niet denk ik! 4 kinderen moet nog net gaan.

de foto die jij plaatst vind ik ook geen gezicht met die shet..

Je zou Zimmie eens een PB'tje kunnen sturen, zij heeft mij een foto van haar wagen (de zelfde als die van mij en als van de foto) gestuurd waar haar pony er voor staat (ongeveer hetzelfde type/hoogte als jouw pony's). Ik heb van haar ook het adres gekregen van de man die deze wagens maakt, hij kan de wagen dus een beetje aanpassen.
Het adres en de foto van Zimmie heb ik ook nog wel op de computer staan, maar ik weet dus niet of ze het goed vind als ik die foto opstuur Lachen

Ik vind het trouwens een heel fijn wagentje, best wel licht en heel goed geveerd enzo.. er is ook prima mee te rijden op zandwegen enzo!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:44

Hoi Ireentjuh. Ik heb gevraagd of hij de wagen iets kon verkorten maar ivm vaste mallen was dit helaas niet mogenlijk... Ik vond het wel een net wagentje verder, dus snap dat je er happy mee bent Lachen

Ik zoek gewoon trouw verder. Hoe langer ik wacht, hoe meer ik gespaard heb, hoe duurder hij kan worden, toch? Knipoog

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:59

vind ik ook pinky_girl... ne je kan beter wachten tot je echt iets ziet waarbiju je gewoon zoiets hebt van ja dat is 'm.... een soort van liefde op het eerste gezicht zeg maar... anders blijf je mischien altijd een gevoel houden van had ik maar of... ik heb ook heel lang gewacht met het kopen van een karretje en ik ben er nu zielsgelukkig mee... ookal vinden andere mensen hem stom en lelijk en een grote blauwe zeekontainer zoals hij word genoemd... t kan me niet schelen.. !!! hahah

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:01

Als je eens precies aangeeft wat je zoekt kan ik wel eens rondkijken voor je. Je weet maar nooit waar je tegenaan loopt.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:21

Ik ben op zoek naar een leuk wagentje, voorkeur gaat uit naar een kruising marathon/recreatie. Hij moet voldoen aan:
- Fatsoenlijk kleurtje (zwart/wit, grijs, bordeaux, iig geen groen ofzo)
- Ong 1.20 breed (spoorbreedte)
- Achter 2 zitplaatsen (geen 4!)
- Goed geremd
- Goed geveerd
- 2 span geschikt
- zgan, geen opknapper.

Prijs is niet vast, ik betaal voor iets moois maar mijn max ligt op 2200 (daarvoor heb ik een nieuwe marathonwagen, die het vast ook wel wordt als ik niets leukers vind voor een lagere of zelfde prijs). Dus zo rond de 1500 2e hands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:34

Ken je niemand die een beetje handig is met een lasapparaat en die iets voor je kan bouwen tegen een een schappelijk prijsje?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 23:48

Nee, en heb het ook liever van een echte-serieuze koetsenbouwer Haha!
Hij moet wel bestand zijn tegen een stootje (lees: ruige bosritten)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:54

Voor dat geld moet er wel iets te vinden zijn, ik zal in elk geval voor je uitkijken en vragen of degene waar ik mijn wagen van gekocht heb me wil waarschuwen als hij zoiets heeft.

Hoe meer er voor je rondkijken, hoe meer kans je hebt om DE wagen tegen het lijf te lopen nietwaar?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:25

Moeilijk hè om een mooi wagentje te vinden die ook nog betaalbaar is. Ik had zo'n beetje de zelfde eisen als jij en ben ook heel lang aan het zoeken geweest. Tweedehands zijn het idd meestal van die blokkendozen op kruiwagen wielen en een nieuwe is meestal te duur als je toch alles erop wil hebben (goede rem en vering).
Ik kwam de mijne tegen gewoon bij de ruitersportzaak en was meteen verkocht, ben de volgende dag met mijn vader nog terug gegaan en meteen één besteld.
Je moet idd gewoon overal kijken en dan kom je vanzelf iets tegen waarvan je meteen zegt dit is het.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:23

Ik heb 2 jaar geleden een inruil wagen bij Kelders gekocht, model Boxer. Dat is ook een beetje half marathon/half recreatie.

Misschien kun je dat eens proberen bij een aantal koetsenbouwers, gewoon vragen of ze je even laten weten als ze een pony-inruilwagentje hebben staan...

Succes ermee!

Ik vind trouwens de wagen op jouw foto inderdaad erg lang overkomen voor een kleine pony...

Die van Ilindra past beter voor het gezicht...