[AR] [Lo] Het lukt gewoon niet...(snik)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[Lo] Het lukt gewoon niet...(snik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:41

Ik ben bezig mijn mini appaloosa te laten wennen aan het longeren.
Ze snapt nu wel gedeeltelijk dat ze in een rondje moet lopen.
en stappen doet ze dan ook wel, maar wat ik ook doe ik krijg haar echt niet in draf.....ik word daar best wel verdrietig van want het lukt gewoon niet.
Maar moet ik dan gewoon doorgaan totdat ze wel draaft? of moet ik maar gewoon laten stappen? (en haar dus feitelijk haar zin geven, maar als ik doorga snapt ze het natuurlijk helemaal niet)
En af en toe (elke keer op dezelfde kant van de volte) komt ze een stukje naar me toe, hoe moet ik haar wijsmaken dat ze de hele volte rond moet?

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen met d'r, want volgens mij lukt het me nooit om haar echt te leren longeren....

Kan iemand me hiermee helpen? Huilen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 02:19

vandaag heb ik een klein lesje longeren gehad... Ik wist wel dat hetniet-longeren geen probleem van mijn paardje van van mij was. maar welk probleem? Bij mij lijkt de grootste fout te zitten in het veel te ver naar voren staan van mijzelf....... Laat iemand eens met je meekijken dus. Liefst iemand met verstand van zaken;-)

Succes!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 12:53

Zorg dat je ter hoogte van de achterhand staat, hierdoor heb je zelf een drijvende werking. Dit is heel belangrijk.
Gebruik voor de draf het commando, zeg dit 2 keer en beweeg daarna (terwijl je het commando blijft herhalen) de zweep naar haar achterhand toe.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:17

Als je paard naar binnen valt kun je de longeerzweep richting haar schouder brengen. Gewoon wijzen en je paard zo weer naar buiten toe sturen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:43

Hey, zo te zien woon je in Nieuwegein, dat is hier vlakbij. Als je dat wilt kan ik best eens langskomen om je te helpen.
Groetjes, Lucia.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:31

goede tips.
ter aanvulling: als ze niet reageert op de longeerzweep:
bind aan het uiteinde een plastic zakje.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:15

Binnenkort hebben we weer een cursus longeren met Lammert Haanstra. Naast de theorie over het longeren zullen we ook ingaan op de praktijk, er is dus ook de mogelijkheid om je eigen paard/pony mee te nemen. Zodat hij je kan helpen met je probleem. Voor meer info kun je kijken op de onderste site uit mijn onderschrift.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:53

Kun je niet een duidelijk cirkel afbakenen? Misschien dat dat al een beetje helpt. En misschien eerst met z'n tweeen, zodat paardje een beetje doorheeft wat de bedoeling is. Enne pas op dat ze je niet beetneemt. Zo van wel lekker zo beetje stappen. In ieder geval veel succes. Ik vind het altijd heel moeilijk om door te hebben dat ik niet door mijn paardje voor de gek gehouden wordt en om door te hebben of hij echt iets niet snapt

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:28

Goed met je stem werken.Ik vraag eerst zijn aandacht en zeg let op daarna zeg ik draf en draaft hij braaf weg doet hij dit niet dan herhaal ik het nog een keer maar doet hij het dan nog niet krijgt hij een tik met de zweep.

Je moet het touw ook niet te lang laten je kan beter het touw wat korter beet pakken en wat meer met haar meelopen.Dan ben je met de zweep ook iets dichter bij haar kont en kun jehaar beter opdrijven.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:56

Probeer eens met een extra persoon erbij, een de longeerlijn vasthouden en de ander de zweep om de pony aan te drijven. Daarnaast een longeercirkel en de cirkel niet te groot, want het is ook geen grote pony. Succes ermee

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:54

Ik zou denk eerst iemand mee laten kijken want een grote kans dat het ligt aan jou houding of de plaats die je inneemt. Ik heb een cursus paardenfluisteren gevolgd en kan dus alleen al doormiddel van mijn houding los longeren....ook met het gewoon longeren speelt de houding een grote rol.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:55

Ik merk trouwens ook zelf dat als ik met Nero bezig ben het gaat af en toe niet dat ik dan met mijn ogen teveel op zijn schouder en hoofd gericht ben....kijk ik dan weer naar zijn achterhand en gaat mijn houding dus ook die richting op gaat hij weer een stuk vlotter!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:37

Achterhand is veeeeel belangrijker dan de voorhand....