Ik zoek informatie over longeren. Ik heb namelijk een fries van 8 jaar ik rijd hem nu al 1,5 jaar onder het zadel en nog nooit gelongeerd. Hij zit links erg vast en de galop gaat ook niet erg goed. Een beetje vrijheid lijkt me ook fijn voor hem en dan kan ik zelf eens vanaf de grond zien hoe hij loopt. Ook gebruikt hij zijn achterhand niet optimaal.
Nu zou ik graag wat tips krijgen over welke hulpmiddelen ik kan gaan gebruiken voor deze problemen en hoe (met behulp van foto´s het liefst).
Eerst ga ik het longeren natuurlijk opbouwen, als hij alles aan de longe een beetje beheerst ga ik pas met hulpmiddelen werken.
Sjonniej
Geplaatst: 20-11-04 17:46
Het boek Longeren van Lammert Haanstra is echt een aanrader om te lezen. Hier zijn site; http://www.lammert-haanstra.nl Ik ben zelf alleen voorstander van dubbele longe, maar hiermee kan je niet zomaar beginnen. Naja, het kan wel en met een hoop geluk bereik je er mee wat je wilt, maar de kans is groot dat je veel meer verpest dan je goed kan doen. Daarom kan je ook een pessoa-tuig aanschaffen.
Lisjuh87
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-04 17:47
heel erg bedankt ik had dat boek net bijna besteld maar denk dat ik het nu ook ga doen ook