[AR] iemand ervaring met tuig van P. Claessen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasper

[AR] iemand ervaring met tuig van P. Claessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:20

Ik overweeg om een tweespan tuig te laten maken door P. Claessen in Bladel. Heeft iemand ervaring met deze zadelmakerij?
Hoe is de kwaliteit van het leer en hoe is de service?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:24

Ik heb voor iemand paarden gereden die altijd tuigen had van Paul Claessen, super mooi tuigen en prima kwaliteit!
Ik zou graag zelf zo'n tuig hebben!

Op Paard & Koets hebben we er ook nog even bij staan kwijlen...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:53

Tuigen van Cleassen zijn idd mooie, degelijke, kwalitatieve tuigen.
Hij rijdt er zelf ook samengesteld mee, dus ze zijn sterk genoeg voor al het werk. Op P&K heb ik ook staan kijken, het zijn echt mooie tuigen, ook voor de dressuur.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:26

Ja, die tuigen die op Paard & Koets hingen waren echt prachtig!!

Zo chique en zo mooi afgewerkt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:55

Ik heb een schofttuigje voor een 2-wielige wagen van hem. Supermooi tuig, hardstikke sterk (die hackney's hebben het al goed uitgeprobeerd Tong uitsteken ) en het leer blijft heel erg mooi.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:30

Nouvel schreef:
Ja, die tuigen die op Paard & Koets hingen waren echt prachtig!!

Zo chique en zo mooi afgewerkt!

En toch zie je het verschil tussen Cleassen en van Rijs. Maarja, de prijs bij van Rijs zal wel bijna het dubbele zijn.
Ik weet niet of je dat hackney-hoofdstelletje heb zien hangen bij van Rijs, maar dat was wel een geweldig mooi sjiek hoofdstel, maar ik denk dat je daar bijna een heel nieuw tuig van koop bij een ander.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:09

mag ik vragen wat zo'n claessen tuig ongeveer kost...ik ben niet zo'n van rijs fan... was er vandaag nog om inlichtingen te vragen over een nieuw duubbelspan tuig en ik werd echt een beetje de deur uit gewerkt. door mevrouw van rijs zelf. ik zag er denk ik niet uit dat ik geld had ofzo. echt heel irritant. dus van mij hoeven ze niet meer zo.
al woon ik er wel lekker dicht bij...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:46

Sjonniej schreef:
En toch zie je het verschil tussen Cleassen en van Rijs. Maarja, de prijs bij van Rijs zal wel bijna het dubbele zijn.
Ik weet niet of je dat hackney-hoofdstelletje heb zien hangen bij van Rijs, maar dat was wel een geweldig mooi sjiek hoofdstel, maar ik denk dat je daar bijna een heel nieuw tuig van koop bij een ander.

Ons schofttuigje is op bestelling gemaakt. Kwaliteit en afwerking is bijzonder hoog, maar ook de prijs was hoger. Ik vind het persoonlijk een mooier afgewerkt tuig, en tja, de prijs.....die lag ook wel hoger, omdat het speciaal gemaakt was.

En die prijs voor dat hoofdstelletje was echt niet abnormaal hoog......de prijzen van hackney-tuigen zijn gewoon enorm hoog. Daarom zijn er ook haast geen mensen meer die aan die sport beginnen. Huilen Voordat je gestart bent ben je dus een vermogen kwijt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:28

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:45

Mijn ouders verwachten die van hun binnen nu en 2 weken (de meeste onderdelen zijn al klaar en hingen ook op P&K).
Ik vond het er veelbelovend uitzien, daarbij hou ik wel van die eenvoudige maar toch exclusieve look. Hoewel je het natuurlijk net zo kan krijgen als je zelf wil.

(En als ik zelf ooit nog eens moet stoppen met rijden dan ga ik ook aangespannen rijden en wel met zo'n bruin enkelspantuig zoals die ook bij Claessen hing Schijnheilig )

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:23

graciaxxx schreef:
mag ik vragen wat zo'n claessen tuig ongeveer kost...ik ben niet zo'n van rijs fan... was er vandaag nog om inlichtingen te vragen over een nieuw duubbelspan tuig en ik werd echt een beetje de deur uit gewerkt. door mevrouw van rijs zelf. ik zag er denk ik niet uit dat ik geld had ofzo. echt heel irritant. dus van mij hoeven ze niet meer zo.
al woon ik er wel lekker dicht bij...

Wij hebben die ervaring ook. Zo'n beetje de deur uitgezet door die vrouw met de opmerking dat ze toch echt geen tijd hadden voor iedereen die zomaar met een vraag binnenkwam. Op Paard en Koets Jan van Rijs zelf gesproken en die was wel heel aardig.
Claessen kan voor ons een dubbelspan-ezel-tuig maken voor 2500 euro. Van Rijs vraagt er 4200 euro voor, dus vandaar mijn vraag naar ervaringen.
Mijn keus ligt al vast: ik ga voor Claessen. Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 13:51

Ik denk dat er maar weinig ezels met zo'n mooi tuigje zullen rondlopen Haha!

Wb. tijd, Claessen is ook vrij druk dus je zal er waarschijnlijk wel even op moeten wachten, maar het is het zeker waard!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 20:50

Jasper schreef:
Wij hebben die ervaring ook. Zo'n beetje de deur uitgezet door die vrouw .......)

en iedere keer zeg ik tegen mezelf de volgende keer ga ik er niet meer heen.... maar toch blijf ik gaan... tja het is zo dichtbij...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 21:09

Wij worden daar toch nog steeds netjes en aardig geholpen. Voor het tuig te passen zijn ze ook 5x opnieuw wezen meten (40 km heen en terug) en als we daar komen ook, hartstikke vriendelijk. Als het niet te druk is vragen ze of we koffie willen drinken enzo....