[AR] [LO] Longeren met slof...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

[LO] Longeren met slof...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 13:32

Laatst las ik in een topic over het longeren met slof...
Maar hoe doe je dat dan?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:32

Eh? Met slofteugel? Ik doe altijd met een halsverlenger.. is makkelijker Haha!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:34

tja, je maakt hem gewoon vast aan je zadel of aan je longeersingel Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:35

Slof vast maken aan de longeersingel of singel van je zadel (ik doe tussen de benen door) en dan niet de gespjes aan elkaar, maar losmaken. En de uiteinden aan een ringetje van je longersingel of aan een singelstoor vastbinden met een knoop. Binnenkant ietsje korter nemen voor de stelling naar binnen. Je kan ook bijzetteugels kopen. Werkt op dezelfde manier.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:37

spokie79 schreef:
Slof vast maken aan de longeersingel of singel van je zadel (ik doe tussen de benen door) en dan niet de gespjes aan elkaar, maar losmaken. En de uiteinden aan een ringetje van je longersingel of aan een singelstoor vastbinden met een knoop. Binnenkant ietsje korter nemen voor de stelling naar binnen. Je kan ook bijzetteugels kopen. Werkt op dezelfde manier.

Verward binnenkant korter??? Als je rijdt neem je je binnenteugel toch ook niet korter dan je buitenteugel? Zo krijg je valse buiging! Nee hoor, beide kanten van slof/bijzetteugel even lang!!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:51

Simmie schreef:
:? binnenkant korter??? Als je rijdt neem je je binnenteugel toch ook niet korter dan je buitenteugel? Zo krijg je valse buiging! Nee hoor, beide kanten van slof/bijzetteugel even lang!!

Als je allebei de touwtjes even strak doet, laat je het paard in principe recht uit lopen. Wanneer je goed kunt longeren, kun je het binnenste touwtje iets korter zetten en met de zweep de bijbehorende beenhulp vervangen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:19

Laat iemand die er verstand van heeft heeft het je maar eens een keer voordien en/of lees het boekje van Lammert Haanstra.

Ik longeer zelf tegenwoordig met dubbele longe, dat vind ik nog fijner werken en dan heb je de kwestie binnenkant wel/niet korter ook niet.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:39

ik heb dat op sgool gehad Bloos je moet je slof onder de buik vastmaken en t andere uiteinde aan de zijkant... maak altij eerst de buitenkant vast dit is voor als je paard gaat rennen geloof ik...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:44

LindaLinda schreef:
ik heb dat op sgool gehad

En de spelling-lessen gemist zeker?

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:59

Citaat:
binnenkant korter??? Als je rijdt neem je je binnenteugel toch ook niet korter dan je buitenteugel? Zo krijg je valse buiging! Nee hoor, beide kanten van slof/bijzetteugel even lang!!

Als je een paard longeert moet je dit zo zien dat je hem als je hem zou rijden op een volte zet. Ik vraag op een volte ook stelling dus als ik longeer zet ik de binnenste bijzet iets strakker zodat ik het paard in een lichte buiging laat lopen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:13

Ik longeer normaal altijd bijzets.... *LOL*
Maar omdat dat in dat topic stond wilde ik weleens weten hoe dat jullie dat doen Haha!

Enne met dubbele longe hoe doe je dat dan?

Gewoon de ene aan de ene kant en de andere aan de andere kant en achter de achterhand langs? Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:43

Laat dat je maar eens goed voor doen, ga er maar niet zelf mee experimenteren.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 17:49

Was ik ook niet van plan, heb maar 1 longeertouw Haha!

Maar er is hier niemand in de buurt die dat doet

Ga wel gewoon verder met me bijzets

Maare bedankt voor de reacties OK dan!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:54

VMR -> UZ.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:15

Ik longeer zelf of met de pessoa-teugel (broek) of met slof. Gewoon longeersingel, onderaan vastklikken...door het bid en de uiteinden (los van elkaar) aan de zijkant vastmaken...ook doe ik de binnenkant iets strakker, want zoals al eerder gezegd worden moet je paard een bepaalde stelling hebben...ik longeer dan eerst links-rechts (stelling veranderen Tong uitsteken )...dan doe ik hem iets losser en nog een keer links-rechts...bij mijn paard werkt dat heel lekker omdat hij achter lekker uit kan razen, maar toch zijn voorhand traint (die zwakker is dan de achterkant)...maar toch vind ik met pessoa/broek nog iets beter omdat je dan heel je paard traint, maar met slof gaat ook prima Haha! succes...en als je nog vragen heb mag je ook pb-en!!

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 14:41

Okej, bedankt *LOL*