[AR] [lo] vraagje (incl práchtige tekening:p)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

japsie

[lo] vraagje (incl práchtige tekening:p)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 15:56

Afbeelding

kijk en dan zegt iemand dat je het met fietsbanden moet doen Verward dat past toch nooit door de ringetjes.

maar zoals op de tekening staat heb ik het geleerd, als je begint met longeren, moet je hem bovenin vastmaken, maar wel dat het kan bewegen, dus alleen door het ringetje halen.

majah mijn vraag, iemand zei dat je het als je begon op de laagste moest doen, en nu weet ik nie wat ik moet doen, en owjah ik ben al een jaar bezig op die bovenste en dat gaat ook wel goed. maar ik wilde even weten wat jullie doen.....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 18:02

uhh wat is je vraag precies?? ik denk zelf dat je wilt weten wanneer je nou hoog vast moet maken of wanneer laag.
ik zelf begin altijd laag. met touwtjes longeer ik gewoon. door de onderkant van de singel naar de gespen van de singel. heel laag dus. bij sommige paarden ook de lijn nog door de bitring aan de gesp van de singel vast. als het paard geheel ontspannen loopt, probeer ik de touwtjes vaak nog wat hoger te doen, en iets strakker. op dit moment longeer ik 2x in de week een pony die zijn rug heel meoilijk of niet loslaat. daarbij doe ik de touwtjes niet gelijk eraan. eerst even losmaken linksom en rechtsom, door de lijn door het bit te halen en vast te maken heel laag aan de singel. daarna touwtjes eraan, ook laag, maar wel dat de neus iets voor de loodlijn is en toch omlaag kan. soms nog iets hoger instellen, vaak niet.